Connect with us

Hirdetés

technokrata

Generációváltás a tévék piacán

Dotkom

Generációváltás a tévék piacán

A korábbi években megszokott vastag marketingújságok helyett idén visszafogottan karcsú szórólapokkal dolgoztak az elektronikai áruházak, s ezt a trendet a november végi, a karácsonyi hajrát megelőző akciós időszakban sem törte meg az Electro World, illetve a Media Markt.

Pedig mindként lánc erősen felkészült a karácsonyi hajrára. A Napi áruház-összehasonlításából kiderült, hogy a Media Marktban a karácsonyi slágeraspiráns termékeknél több kategóriagyilkos ajánlat van, mint az Electro Worldben. A dvd-t mindinkább háttérbe szorító Blu-rayben a Media Markt olyan ajánlatot mutatott, ami szinte visszautasíthatatlan. A kategória “belépő ára”, vagyis a legolcsóbb eszköz a lánc budaörsi áruházában 49 990 forint, míg az Electro Worldben 79 990. (A két termék természetesen nem összehasonlítható, hiszen más márka, más műszaki tartalommal.) Az ugyancsak slágerterméknek számító netbooknál a Media Marktban a legolcsóbb 69 990 forint volt, míg az Electro Worldben 99 990. A legnagyobb volument generáló lcd-kínálatban mindkét lánc igyekszik igazodni a másikhoz. Kínálatban ránézésre a Media Markt nagyobb portfóliót mutat, de a konkurens is kellően széles skálát vonultat fel. Mindkét cég behozta a led technológiás termékeket, tágítva a kategóriát.

Az lcd-tévék piacán idén még erőteljes árzuhanás várható. Most a 82 centis tévéknél a kereskedők a volument 89-150 ezer forint közötti áron generálják. Nem kizárt, hogy a következő egy-két hónapban a jelenlegi 89 ezres minimumszint alá is mennek, de ez függ attól is, hogy a nagy gyártók milyen választékkal lépnek be a karácsonyi hajrában a led-piacra.

Az elemzők szerint 2010-ben átrendeződik a tévépiac, hiszen a led-tévék jövőre nagyobb szeletet szakítanak ki a forgalomból, s az új technológia megjelenése jellemzően átlagárnövekedést okoz, amin valószínűleg az sem segít, hogy a kereskedők igyekeznek leszorítani az árakat. Az új technológia megjelenésénél a gyártók ódzkodnak attól, hogy a kifutó termékek árát levigyék. Inkább a műszaki megoldásokat bővítik, így érve el a stratégiai kategóriákban jobb ár-érték arányt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés