Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hatodik fenntarthatósági jelentését adta ki a távközlési cég

Dotkom

Hatodik fenntarthatósági jelentését adta ki a távközlési cég

A Magyar Telekom 2008-as évről szóló fenntarthatósági jelentése teljes mértékben megfelelt a nemzetközi irányelveknek, így a legmagasabb, A+ minősítést érte el – tájékoztatott a társaság.

A vállalat fenntarthatósági jelentése tavaly Magyarországon elsőként kapta meg a legmagasabb minősítést, ami a Global Reporting Initiatives harmadik generációs irányelveinek (GRI G3) való teljes megfelelést jelenti. A nemzetközi irányelveknek való minél magasabb fokú megfelelés biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek minél átláthatóbbak és egymással összehasonlíthatók legyenek. Az A+ minősítésű beszámoló a vállalat profiljának bemutatásán túl szám szerint 49 kötelező, 23 távközlés-specifikus és 15 kiegészítő indikátort jelent, többnyire négy évre visszamenő adatsor bemutatásával. A jelentés a Magyar Telekom Csoport macedón és montenegrói tagvállalataira is kiterjed.

A vállalat helyzetének és fejlődésének alaposabb megismerése érdekében a Magyar Telekom pénzügyi eredményei mellett környezeti és társadalmi teljesítményét is bemutatja az évente kiadásra kerülő fenntarthatósági jelentésében. A 2003 óta alkalmazott GRI G3 (Global Reporting Initiative – Globális Jelentéskészítési Irányelvek) követése biztosítja, hogy a vállalat összehasonlítható legyen a klasszikus pénzügyi mutatók mellett egyéb gazdasági, környezeti és társadalmi indikátorok mentén is.

A fenntarthatósági beszámoló egyben az átlátható vállalati működés egyik kulcseleme, mivel a legkülönbözőbb területeken mutatja a vállalat teljesítményét érdekelt felei, vagyis mindazok számára, akik valamilyen módon érintettek a vállalat működésében (ügyfelek, szállítók, civil szervezetek, állami szervek, munkavállalók stb.). A Magyar Telekom 2006-ban, 2007-ben és 2008-ban is a legátláthatóbb vállalat lett Magyarországon az ARH (Accountability Rating Hungary – Elszámoltathatósági Rangsor) alapján.

A teljes jelentés a Magyar Telekom honlapján, társadalom és környezet cím alatt olvasható. Rövidített változata a T-Pont-üzletekben is elérhető.

A Magyar Telekom és leányvállalatai már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordítanak a társadalmi és környezeti problémák kezelésére. A Magyar Telekom 2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával. Évente fenntarthatósági jelentést tesz közzé, amelyet független harmadik fél hitelesít a Globális Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) irányelveinek megfelelően. Magyarországon a vállalat adott ki elsőként a GRI harmadik generációs irányelveinek megfelelő A+ minősítésű jelentést. A Magyar Telekom Csoport számára a fenntarthatóság, a környezet-társadalom-gazdaság hármas kapcsolati rendszerének felismerése és pozitív tevékenységgel történő erősítése hosszú távú stratégiai elv. Ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba. A fenntarthatósági megközelítés csoportszintű érvényesítése és koordinálása érdekében működik a Csoport Fenntarthatósági Koordinációs Tanács.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés