Connect with us

Hirdetés

technokrata

A cégek nem szeretik a radikális változtatásokat

Dotkom

A cégek nem szeretik a radikális változtatásokat

A munkaerő-leépítés helyett a hatékonyságnövelés lehet a hatékony válasz válság idején – derül ki a Canon európai vállalatvezetők körében végzett felméréséből.

A drasztikus költségcsökkentés és elbocsátási hullám helyett a termelékenység és a hatékonyság növelése lehet a megfelelő válasz a válságra. A radikális változások helyett inkább a kisebb, de folyamatos átalakítások a célszerűbbek – legalábbis ez derül ki a Canon, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalatának megbízásából készült felmérésből. Igaz, ebből az is kiderül, hogy az Európa-szerte megkérdezett mintegy 1800, közintézménynél és magánvállalatnál dolgozó vezető mintegy 70 százaléka hajtott végre szervezeti változásokat. A többség egyébként optimista az elkövetkező hónapokat illetően, ugyanakkor az is elgondolkodtató, hogy egyharmaduk úgy nyilatkozott, cége nincs felkészülve a következő 12 hónapra. A hazai piac egy kicsit eltér az európai átlagtól, nálunk ez az arány mintegy 50 százalék volt, mi egyébként a felmérés szerint hajlamosabbak vagyunk rövid távú célokat követni azért, hogy fennmaradjon a nehéz időkben is a vállalat. Elkülönül a motiválás módszere is az egyes országokban: a pénzjutalom a cseh, finn, francia, lengyel és magyar társaságoknál jellemzőbb, míg a brit, dán, holland és osztrák munkáltatók szerint az elismerés más formái lehetnek a leghatékonyabb ösztönző eszközök. Feltételezve, hogy az európai gazdaság javuló tendenciája folytatódik, a szervezetek első számú prioritása továbbra is belső folyamataik felülvizsgálata, de a létszámbővítés és az oktatás is előkelő helyen áll.

Az informatikát a legtöbben a hatékonyságjavítás egyik fontos részének tekintik, ugyanakkor elismerik, hogy a költségmegtakarítás egyik legegyszerűbb módja az ilyen kiadások csökkentése. A felmérés szerint a válaszadók 81 százaléka csökkentette vagy hagyta változatlanul a múlt év egészét tekintve informatikai kiadásait. A többség viszont azt is elfogadja, hogy új technológiai beruházások növelhetik a hatékonyságot és középtávon csökkenthetik a kiadásokat is.

Az előrejelzések szerint 2010 második felében élénkülhet az irodai nyomtatók piaca a kontinensen, igaz, rövid távon arra lehet számítani, hogy a vállalatok további költségcsökkentő intézkedéseket hoznak – nyilatkozta Moravcsik László, a Canon Hungária ügyvezető igazgatója. A cégvezető szerint a hazai piac is ebbe az irányba mutat, itt bővülésre nem igazán lehet számítani, bár piaci rést jelent, hogy vannak cégek, ahol a régi nyomtatók már cserére érettek, és ezek beszerzését összekötik az esedékes informatikai fejlesztéssel.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés