Connect with us

Hirdetés

technokrata

Minden hatodik netező fizetett már online tartalomért

Dotkom

Minden hatodik netező fizetett már online tartalomért

A magyarországi internet-felhasználók 17 százaléka, csaknem 600 ezer ember töltött már le valamilyen fizetős online tartalmat – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közös felméréséből.

Meglehetősen sokrétű és aktív a fiatal korosztályok, illetve a tinédzserek internet-használata napjainkban a Visitor Media Research szerint, az internetes fizetős tartalmak letöltésében azonban mégsem ők járnak az élen. Ennek oka egyfelől az önálló kereset hiánya, másrészt ritkán merül fel bennük az igény ilyen letöltésekre.

A fizetős online tartalmak közül a számítógépes, illetve mobiltelefonos szoftverek azok, amelyekre a letöltők a legnagyobb része, mintegy 64 százalékuk hajlandó pénzt áldozni, ennél sokkal alacsonyabb azok aránya, akik zene- vagy videóletöltésre költenek: ilyen tartalmakért az internetezők 35, illetve 31 százaléka fizetett már.

Az NRC és a TNS közös kutatásában is megjelent az a trend, amely szerint mára a világháló a kapcsolatok ápolásának fontos színterévé vált. A felmérés szerint a 14-69 éves internetezők 20 százaléka osztott meg videókat a világhálón ismerőseivel. Az audiovizuális tartalommegosztás tekintetében a 14-17 éves fiatalok járnak az élen, ennek a korosztálynak mintegy 50 százaléka rendelkezik tapasztalatokkal a megosztás terén. Az idősebb korcsoportokban ez az arány már jóval alacsonyabb: a 18-29 éves felhasználók körében 25, a 30-39 évesek között 12 százalék azok aránya, akik töltöttek már fel videót az internetre.

A tartalommegosztás legnépszerűbb eszköze hazánkban is a YouTube: az audiovizuális tartalmakat feltöltők 64 százaléka a Google-hoz tartozó site-ot használta, a felmérésben szereplő oldalak között a második legnépszerűbb a Videa volt, ezt az portált a megkérdezettek 16 százaléka használta.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés