Connect with us

Hirdetés

technokrata

Összeomlott a térségi számítógép-piac

Dotkom

Összeomlott a térségi számítógép-piac

Az IDC szerint a globális PC-piac 7,1 százalékkal csökkent az első negyedévben, a legfrissebb adatok szerint a közép-kelet-európai régióban 10 százalékkal zuhantak az eladások 2008 első három hónapjához képest. A dotkom-lufi kidurranását követő recesszió óta most először csökkent a forgalom.

Az IDC felmérésének adatait ismertetve a HWSW.hu közölte: a mostani válság a közép-kelet-európai országokat érintette a leginkább, itt a PC-eladások 41 százalékkal zuhantak egy év alatt. Voltak országok (köztük Csehország és Szlovákia), ahol továbbra is növekedett a PC-forgalom, a legtöbb helyen azonban mélyrepülés vette kezdetét, különösen érzékenyen érintette az összeomlás az orosz és az ukrán piacot. Az elemzőcég szerint a régiónk kilátásai a következő negyedévekben is borúsak, ahogy a recesszió a vállalati és a fogyasztói piacra egyaránt rányomja a bélyegét.

Nyugat-Európában mindössze 0,5 százalékkal szűkült a piac, ami a netbookok gyors térnyerésének köszönhető. Bár az üzleti PC-k forgalma közel 15 százalékkal esett egy év alatt, a fogyasztói szegmens erőssége megmentette a piacot. Az IDC statisztikái szerint Nyugat-Európában 28 százalékkal nőtt a notebookok forgalma, a recesszió miatt előtérbe kerültek az olcsóbb, belépőszintű modellek, valamint természetesen a netbookok, amelyek forgalmazását egyre több mobilszolgáltató kezdte meg. 2009 első három hónapjában az EMEA régióban 21,5 millió PC talált gazdára, ezekből 2,5 millió darab volt netbook.

A HP megőrizte vezető pozícióját a gyártók versenyében, a vállalat eladásai 4,6 százalékkal csökkentek a 10 százalékkal olvadó piacon, így részesedése 21,5 százalékra nőtt. A második helyen az Acer áll, amely 3,7 százalékkal tudta növelni eladásait, ezzel 17,6 százalékos részesedést szerzett. A bronzérem a Dellé, a texasiak azonban nemigen lehetnek büszkék a teljesítményükre, eladásaik 25 százalékkal csökkentek, részesedésük 9,8 százalékra esett vissza.

Jól szerepelt a Toshiba, a japán cég noteszgépeinek köszönhetően a nagy gyártók közül a legnagyobb növekedést könyvelte el, éves szinten 7,6 százalékkal sikerült feltornázni az eladási adatokat. A cég piaci részesedése 2009 első negyedévében 6,8 százalékra nőtt. Bár az ASUS netbookjai népszerűek voltak, a cég összességében mégis teret vesztett, 12,2 százalékkal kevesebb gép értékesítésére futotta erejéből mint 2008 elején, ezzel részesedése 4,3 százalékra apadt. Ez volt az első negyedév, amikor a cég nem tudta növelni eladásait.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés