Connect with us

Hirdetés

technokrata

Egyre több negyvenes netezik

Dotkom

Egyre több negyvenes netezik

Az idősebb korosztály tagjai is egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a felhasználók táborában, a hetente netezők és az online vásárlók egyharmada 40 év feletti – áll a GfK Hungária felmérésében.

A tavalyi év végére 600 ezer fővel bővült az intenzív internet felhasználók tábora a 2007-es év végi adatokhoz képest Magyarországon; jelenleg 4,2 millióan rendelkeznek internet hozzáféréssel, ebből 3,1 millióan legalább heti rendszerességgel, 2 millióan pedig naponta használják a világhálót. A hetente netezők és az online vásárlók egyharmada 40 év feletti, az online biztosítást kötőknél arányuk még ennél is magasabb, 44 százalék.

A hetente internetezők körében körülbelül azonos a nők és a férfiak aránya. Azonban a világhálót naponta felkeresők közül az online vásárlók, a fizetősen letöltők, az online bankszámlát használók, vagy a nagyobb aktivitást igénylő alkalmazások (például fájlcsere, RSS hírgyűjtő) felhasználói, valamint az idegen nyelvű honlapok látogatói körében viszont még a férfiak találhatóak nagyobb számban. A nők viszont a férfiaknál jobban kedvelik a közösségi oldalakat. Nem csupán az internet használatában különbözik a két nem, hanem a világhálóról való gondolkodásmódban is. A nők bizalmatlanabbak, jobban félnek az online csalóktól, a megbízhatatlan információktól és erősebb tartalmi kontrollt igényelnek. A legnépszerűbb online tevékenységek az e-mailezés, híroldalak olvasása, és a közösségi oldalak látogatása. Ezeket a netezők több mint kétharmada használja heti rendszerességgel. Nagy népszerűségnek örvendenek a kép és videó-megosztó oldalak, a fórumok és az online csevegés. Bár blogokat csak az intenzív internet felhasználók egynegyede olvas heti rendszerességgel, az elmúlt másfél évben mért markáns növekedés a blogok online kommunikációban betöltött szerepének előretörését jelzi. A hirdetők számára értékes közösség az internetes naplókat olvasók. Ők a legtöbb termék, szolgáltatás esetén nyitottabbak az online vásárlásra, illetve a fizetős letöltésre. Emellett a GfK kutatása szerint kevésbé zavarják őket a különböző online hirdetési formák: pop-up ablakok, bannerek, reklám e-mailek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés