Connect with us

Hirdetés

technokrata

Google Health – egészségünk megóvása az Internet segítségével

Dotkom

Google Health – egészségünk megóvása az Internet segítségével

Újabb nagy fába vágta fejszéjét az amerikai vállalat.

A Google társalapítója és igazgatója, Eric Schmidt a mai napon fejti ki az egészségügyi iparba való belépés részleteit. Schmidt ugyanis be fog számolni egy olyan új szolgáltatásról, mely az Internet révén nyújt egészségügyi szolgáltatásokat, információkat. Ez (lesz) a Google Health.

Néhány éve már rebesgetik, hogy az óriásvállalat szívesen ellátná az internetezők egészségügyi adataival kapcsolatos feladatokat, ám eddig konkrétumok nem hangzottak el. Pedig nagy lehetőség van az online, orvosi jellegű keresésekben – a Világhálót böngészők jelentős része szerez be információkat egészségügyi témákban. Betegségek, gyógymódok, gyógyszerek, az ezekkel kapcsolatos tapasztalatok – ezek napi szinten foglalkoztatják az internetezőket. A Google Health ezeket az igényeket fogná össze.

Lássuk kicsit részletesebben, miről is fog beszélni a Healthcare Information and Management Systems Society (HIMSS) 2008 konferencián a Google alapítója. Egyetlen egyszerű, letisztult felület állna a felhasználók rendelkezésére, hogy minden egészségügyi információt megkaphassanak egyetlen helyen; illetve ezeket az adatokat igény szerint meg is oszthassák másokkal. Természetesen egy erre a témára specializálódott keresővel segítené az érdeklődőket a Google. A szolgáltatás már idén széles körben elérhetővé válik, mondta korábban Missy Krasner, a Health Team Google termékmarketing menedzsere.

Természetesen más szolgáltatásaival integrálni fogja a vállalat a Google Health-et. A Google Maps-szel és a Gmaillel való együttműködés révén könnyen megtalálhatja az érdeklődő a környékén levő egészségügyi intézményeket (gyógyszertár, háziorvosi rendelő, kórház stb.), amelyek kapcsolati adatait el is tárolhatja. Emellett a vállalat lehetőséget biztosít majd külső fejlesztők számára, hogy mashupokat ültessenek rá a szolgáltatásra – vagyis olyan nyitott platformot kíván létrehozni a Google, amelyben a ki nem aknázott lehetőségeket mások is megláthatják és kihasználhatják. Krasner mondott is egy lehetőséget: létre lehetne hozni olyan gadgetet, ami a Google Calendaron keresztül figyelmezteti a felhasználót, ha eljött az ideje a gyógyszerek bevételének vagy egy kötelező orvosi látogatásnak.

Magánszféra, konkurencia
Mindazonáltal a Google-nek meg kell birkóznia a magánszféra érdekeit egyre jobban védő felhasználók ellenérzéseivel. Egészségügyi adatait nem szívesen adja ki senki, a vállalatnak pedig szüksége van ezekre az információkra, ha működtetni akarja szolgáltatását. Vannak, akik attól tartanak, hogy az egészségügyi adatok (automatikus, emberi beavatkozás nélküli) feldolgozásával a Google személyre szabott hirdetéseket jeleníthet meg a felhasználók számára. Például prosztatabántalmakban szenvedő internetezői előtt olyan gyógykészítményekről szóló reklámok bukkanhatnak fel a képernyőn, amelyek erre a betegségre kínálnak kezelést.

Az akadályok ellenére a Google bízik sikerében, és igyekszik megelőzni „szokásos” konkurenciáit. Nem az amerikai vállalat találta fel ugyanis a spanyolviaszt: a Microsoft például már kínál hasonló szolgáltatást (Health Vault néven), de a Redmondi gigászon túl is jó néhány lehetőség várja az érdeklődőket.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés