Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kiéleződő árverseny a laptop-piacon

Dotkom

Kiéleződő árverseny a laptop-piacon

A kínai számítógép-piacért folytatott verseny újabb állomásához érkezett – az Intel után a Lenovo is felvette a Dell által ledobott kesztyűt.

A pekingi székhelyű Lenovo keddi közleménye szerint új számítógépet dob piacra a vidéki kínai lakosság igényeinek kielégítésére. A készülék, melynek piaci árát a cég 199 dollárban határozta meg, televízióhoz csatlakoztatható és oktatási szoftvercsomagot is tartalmaz.

A világ második legnagyobb számítógép-gyártója, a Dell korábban kijelentette, Kína szegényebb, te nagyszámú vidéki lakosságát megcélzó fejlesztésen dolgozik. Az “Egy laptopot minden gyermeknek” (OLPC) projektet is majdnem meglékelő Intel válaszképpen összeállt az Asustekkel, hogy létrehozza a szintén a kétszáz dolláros értékhatár alattira tervezett Eee PC-jét. A Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab-alapító Nicolas Negroponte ötletén alapuló “100 dolláros laptop” (XO) non-profit programja szolgáltatta az alapot a mostani fejlesztésekhez. Negroponte csapatának számos akadállyal kellett megküzdenie, mire júliusra gyártósorra küldhette a végül 176 dollárért forgalomba kerülő, jelentős technikai újításokat felmutató zöld XO-t. A Lenovo jelenlegi fejlesztése is ezt a hullámot próbálja meglovagolni, amikor az elmúlt negyedévben 23 százalékkal megnőtt kínai PC-eladásokat kihasználva egy jóval olcsóbb készülékkel áll elő a kínai lakosság több mint 60 százalékát adó vidék számára.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés