Connect with us

Hirdetés

technokrata

Veszélyesebb zenét hallgatni, mint szexelni

Dotkom

Veszélyesebb zenét hallgatni, mint szexelni

De már jön fel az online pornó.

A Search Engine Safety nevű tanulmány az Internet öt legnagyobb keresőmotorját vizsgálta. Ennek során úgy találták a McAfee kutatói, hogy akkor van az internetező a legnagyobb biztonságban a webes keresések során, ha az AOL megoldását választja. A piacvezető Google-nek sem kell szégyenkeznie azonban: második helyen végzett az ötös listában. Leginkább akkor lehet egy webalapú támadásnak kitéve az internetező, ha a Yahoo keresőjét használja.

Nézzük a pontos adatokat! A SiteAdvisor segítségével készült felmérés rávilágított, hogy napjainkban átlagosan száz keresési találat közül négy potenciálisan veszélyes weboldalra vezet. Majdnem dupla akkora, hét százalék az esélye annak, hogy akkor kerül valaki támadó céllal megalkotott weblapra, ha szponzorált linkre kattint. Ez elsőre soknak tűnik, de mindjárt kedvezőbb a kép, ha figyelembe vesszük a tavalyi adatot is: 2006 májusához képest az idén a webes keresők 20 százalékkal kevesebb rosszindulatú webhelyet hoztak a találati listába.

Ezt az arányt a Google tovább szeretné javítani, ezért nemrég komoly lépést tett a biztonságosabb online keresés érdekében. Muszáj is foglalkozniuk a témával a piac nagyhalainak, mivel az internetezők bizalmának megingása óriási presztízs- és anyagi veszteséggel járna. Különösen az aggasztó, hogy a hirdetések linkjei között még magasabb az ártalmas szándékkal létrehozott weblapokra mutató URL-ek aránya, vélte Greg Sterling, a Sterling Market Intelligence piackutató cég egyik elemzője.

Visszatérve a McAfee felméréshez: az AOL, az Ask, a Google, az MSN és a Yahoo keresőmotorjait a következő módszerrel vizsgálták. Vettek egy 2300 darabból álló listát, aminek elemeit aztán minden egyes résztvevőn átfuttattak. Minden egyes találati listából az első öt elemről állapították meg, hogy ártalmas-e vagy sem. Feliratkoztak hírlevelekre, azt nézve, hogy az megnöveli-e a spam mennyiségét; letöltéseket kezdeményeztek, hogy kiderítsék: malware-rel fertőzöttek-e a programok; lehetséges biztonsági rések után kutattak a weboldalakon; illetve hasonló teszteléseket végeztek el az adott webhelyen található kimenő linkekre. Ezzel a módszerrel több mint 8 millió website-ot mértek fel a McAfee emberei – ezek site-ok a teljes webforgalom több mint 90 százalékáért felelnek.

Az egyik legmeglepőbb eredmény szerint a keresők kevésbé vannak biztonságban, amennyiben online zenéket akarnak fellelni, mintha felnőtteknek szóló tartalmak után kutakodnak. A SiteAdvisor adatai arról tájékoztatnak, hogy az összes, kockázatos site-ra mutató keresés 19,1 százaléka volt digitális zenével kapcsolatos, míg az internetes pornográfia „csak” 9,4 százalékát tette ki a veszélyes weboldalaknak. Ugyanakkor növekvő arányt mutat a felnőtt tartalmakat magába foglaló oldalak jelentette kockázat, különösen a szponzorált találatok között. A felmérésben kockázatosnak minősített webhelyek között a tavalyi 13,3 százalékkal szemben idén 22,9 százalékos részesedést értek el.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés