Connect with us

Hirdetés

technokrata

Történelmet írt az OKI

Dotkom

Történelmet írt az OKI

2006-ban 20%-kal esett vissza a hazai nyomtatópiac.

Hazai fennállásának 14 éve alatt először lett piacvezető az OKI. Az IDC nemzetközi független gazdaságkutató és piacelemző cég frissen közzétett, 2006-os évre vonatkozó előzetes adatai szerint a magyarországi össz-nyomtatópiac, mintegy 20%-os csökkenése mellett a japán cég hazai leányvállalata számos szegmensben jelentősen növekedett; ezzel megerősítve stabil, „dobogós helyezésű” piaci pozícióit, míg a 11-20 lap/perc színes lézernyomtatók kategóriájában stabil piacvezetővé vált.

2006-ban a teljes nyomtatópiac 290 000 darabról 235.000 darabra esett vissza a 2005. évi bázisadatokhoz képest. Ez az IDC által korábban közzétett bíztató, növekedést prognosztizáló előrejelzéseivel ellentétben váratlan fordulatot jelentett a nyomtatógyártók számára. Az IDC 2005 végén közzétett 2006-ra vonatkozó előrejelzései ugyanis minden kategóriában, ám különösen a színes nyomtatók piacán jelentős növekedést prognosztizáltak.

A „nem várt” fordulat változó mértékben érintette a piaci szereplőket, az azonban általánosságban elmondható, hogy a 2006-os esztendő kedvezőtlenül hatott a hazai nyomtatópiac egészére.

A 11-20 lap/perc színes lézer (CLC) kategóriában – mely 2006-ban közel 20%-kal esett vissza – az OKI tavaly 104%-kal növelte meg piaci részesedését és 1443 darab eladott készülékével megduplázta eladásait (2005-ös bázisidőszakhoz képest). Ezzel az eredménnyel az OKI abszolút piacvezetővé tudott válni ebben a kategóriában, mely példátlan eredmény a magyarországi vállalat 14 éves fennállásának történetében. Ez azért is kimagasló eredmény, mert míg a hazai nyomtatópiac kb. 60%-át a belépő szintű, alacsony (hozzávetőlegesen 15.000-20.000 forintos) áron kínált lézer és tintasugaras készülékek adják, addig az OKI készülékei a 11-20 lap/perc kategóriától felfelé indulnak a versenyben.

A színes lézerpiacon (CLC) még szembetűnőbb volt az általános visszaesés, ugyanis az IDC korábbi előrejelzéseihez képest – melyek mintegy 30%-os piacnövekedést vetítettek elő – ez a szegmens mintegy 12%-kal, 11.000 darabról 9.700 darabra esett vissza a 2005-ös bázisidőszakhoz képest! Ennek ellenére az OKI 2006-ban 89%-kal növelte meg eladásait, mellyel az előkelő második helyet tudhatja magáénak a hazai teljes színes nyomtató piacon.
A lézer nyomtatók piaca (mono illetve színes) évi 95.700 db-ról 89.000 darabra csökkent 2006 végére. A 7%-os visszaesés ellenére az OKI 26%-kal növelni tudta piaci részesedését az elektrosztatikus nyomtatók kategóriájában, így 6,6%-kal két másik gyártó mögött a dobogó harmadik fokára került fel.

A lézer szegmensen belül az ML kategória (mono lézer) 2006-ban összességében mintegy 6,4%-kal esett vissza 2005-höz képest, ám az OKI ebben a szegmensben is jól szerepelt és 12,5%-kal növelni tudta eladásait, melynek következtében 5,4%-os piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés