Connect with us

Hirdetés

technokrata

A hírek forrása és a hordozók

Dotkom

A hírek forrása és a hordozók

A DVD-t nézők aránya idén először megelőzte a videózókét.

A BellResearch által évente kiadott Magyar Infokommunikációs Jelentés eredményei szerint a magyarországi háztartások 97 százalékánál található legalább egy televíziókészülék. Az otthonok csaknem kétharmadához (63 százalék) kábelen jut el a műsor, ugyanakkor parabolaantennás műholdvevővel csupán minden nyolcadik-kilencedik rendelkezik. Videólejátszót – az egy évvel korábbiakhoz hasonlóan – hozzávetőlegesen minden második háztartásban (54 százalék) találunk.

A UPC nemzetközi felmérése szerint egész Európában Magyarországon a legkedveltebbek a kereskedelmi tévécsatornák és a legkevésbé népszerűek a közszolgálati adások. A hazai nézők kirívó mértékben, kétszer akkora arányban részesítik előnyben a kereskedelmi programokat, mint az európai átlag és csak fele annyira preferálják a közszolgálatot, mint más országok lakói. Mint mindenütt, a legszívesebben idehaza is filmeket, hírműsorokat és sportot néznek; ez utóbbi műfajban magasan a futball viszi a pálmát. Az év legjelesebb televíziós eseményének Európa-szerte és idehaza is a futball VB-t tartják. A labdajátékot népszerűségben szinte mindenhol a Forma1 közvetítése követi, az úszás és a korcsolya viszont nálunk a legkedveltebb. Hazánkban idén is Erős Antónia és Pálffy István bizonyult a legnépszerűbb tévés hírolvasónak, Gundel Takács Gábor pedig a legjobb sportműsor-vezetőnek.

Európa-szerte mindenütt a filmek a legkedveltebb célpontjai a tévézésnek: a megkérdezettek fele jelölte meg ezt kedvenc zsánerének. Hazánkban is csak kissé lemaradva követik ezt a kategóriát a hír- és aktuális műsorok, majd a sport, a humor és a természetfilmek illetve a sorozatok következnek a népszerűségi listán. A sor végén álló kultúra és művészet zsánert európai átlagban mindössze 4%, nálunk 3% említette kedvenceként. Míg azonban Európa-szerte többségében úgy vélik, kizárólag a nézői véleményeknek kell eldönteniük, milyen típusú műsorok mehetnek adásba és milyenek nem, a magyarok inkább az államra bíznák ennek meghatározását.

Noha Európa-szerte egyre több tévéműsor alkalmaz SMS-szavazást, ez a fajta aktív közreműködés a nézők körében egyelőre nem igazán terjedt el. A megkérdezetteknek mind a kontinens átlagában, mind idehaza csak a negyede mondta azt, hogy alkalmanként küld egy-egy szöveges üzenetet, 69% (hazánkban 64%) azonban soha nem tette még ezt meg.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés