Connect with us

Hirdetés

technokrata

66 év tapasztalat: CD, DVD, JPEG, MPEG, borotva???

Dotkom

66 év tapasztalat: CD, DVD, JPEG, MPEG, borotva???

A Philips régóta az egyik kiemelkedő szereplője az elektromos borotvák piacának, meghatározva a piaci trendeket a formatervezés, a csúcstechnológiák és a merész újítások területén. 1939-es születésétől kezdve egészen napjainkig a Philishave jegyzi a legfontosabb innovációk jelentős részét a villanyborotvák piacán.

A technikai innovációk terén élenjáró Royal Philips Electronics napjainkig több mint 100.000 találmányt jegyez. A Philipsnek köszönhető sok olyan fejlett, úttörő termék is, mint a CD, DVD, JPEG vagy az MPEG. A Philishave, mint a Philips vezető márkája nem meglepő, hogy évről évre újabb és újabb csúcsminőségű termékekkel jelentkezik. A robbanásszerűen növekvő fogyasztói igények kielégítésére alapított drachteni szériagyártási központ megnyitásától kezdve (1948) a forradalmian új „úszó” borotvafejek megjelenésén át (1959) a világ első vezetékes és újratölthető akkumulátorról működő borotvájának kifejlesztéséig (1978) a Philips mindig is a legújabb minőségi mércék felállításán fáradozott.

Korai sikereinek jelentős részét a Philishave Alexandre Horowitz-nak köszönheti, aki 1929-ben kutatóként csatlakozott a Philips csapatához, és eltökélt híve volt a vállalat gyökeres megújításának. Elsőként meggyőzte a Philips vezetését az akkor még csak lámpák, rádiók és gramofonok gyártására korlátozódó termékpaletta bővítésének fontosságáról. Ez persze nem volt egy egyszerű feladat. Horowitz fejlesztette ki azt az egyedülálló forgófejes rendszert, amely a Philishave meghatározó márkavédjegyévé vált, és megalapozta a borotválkozás új korszakát: a forgó kések és a villanyáram használatát. Ezután a kutató egy olyan elektromos borotva-prototípus megalkotását tűzte ki céljául, amely képes alternatívát nyújtani a férfiak számára a nem kívánt vágásokról és bőrirritációkról hírhedt borotvapenge használata ellenében. Horowitz, aki széleskörű felméréseket is végzett a felhasználók között, megállapította, hogy a hagyományos pengés borotválkozás hihetetlenül időigényes és kényelmetlen folyamat, mivel a háztartások nagy részében akkoriban még nem volt melegvíz.

Az évek során a Philips számos olyan egyedülálló innovációval jelentkezett, amelyek alapjaiban változtatták meg a borotválkozási eszközök piacát, és folyamatosan újabb és újabb minőségi termékekkel látták el a fogyasztókat. A technológiák zömét a konkurencia is átvette, hogy megfeleljen az új borotvákkal szemben felállított minőségi elvárásoknak. Tekintsünk át néhány példát.

  • 1959-ben a Philishave bemutatta az akkoriban elképzelhető legszorosabb bőrkontaktus érzését biztosító, az arc körvonalát egyenként követő rugalmas felfüggesztésű borotvafejeket.
  • A „Lift & Cut” rendszer (1980) egyedülálló kétkéses megoldással forradalmasította a borotválkozást: az első kés kiemeli a szőrszálat a bőr felületéről, a második pedig levágja azt, így biztosítva a borotva optimális közelségét a bőrfelülethez.
  • A „Reflex Action” rendszer (1996) egy olyan új forgófejes funkció megjelenését jelentette, amely a fejek egyenkénti mozgatása helyett az egész borotváló egységet mozgásban tartja, ami a korábbinál is nagyobb mértékű bőrkontaktust és az egyébként nehezen elérhető bőrfelületek kényelmes borotválását is biztosítja.

A Philips mindig is megőrizte inspiratív szemléletmódját és elkötelezettségét az új technológiák kifejlesztése iránt, így a szkeptikus fogyasztók körében is sikert aratott: az eredeti termékek gyártásától kezdve a futurisztikus borotválkozási technológiák kifejlesztéséig a márkanév folyamatosan vezeti a vetélytársakkal folytatott versengést, minduntalan újabb és újabb izgalmas innovációkkal kényeztetve az egyre igényesebb és kifinomultabb fogyasztókat. A „SmartTouch-XL”, a hosszú termékskála legújabb tagja, egyesíti a múlt minden örökségét és tapasztalatát, hogy új minőségi mércét állítson fel a férfi borotvák között. A „SmartTouch-XL” két teljesen új technológiát ötvöz:

  • A „SmartTouch” kontúrkövető rendszer – a „SmartTouch-XL” borotva forradalmi újítása – egy különleges „függő párnás” megoldás, amelyben az egész borotvafej mozog. A “párnák” fényes narancssárga színűek, így működés közben is figyelemmel kísérhetők: jól illusztrálják az új „SmartTouch-XL” technológiát. A „SmartTouch-XL” az első teljesen háromdimenziós Philishave termék, amely lehetővé teszi, hogy a borotva pontosan kövesse az arc és a nyak körvonalát, maximálisan alapos borotválkozást biztosítva.
  • A „Speed-XL” fejek – a világ első háromsávos borotvafejei – 50%-kal nagyobb borotválkozási felületet biztosítanak, mint a piacon kapható más rendszerek.

A Philips világszerte 400 millió borotvát értékesített, ami talán a legjobb bizonyítéka a cég messzemenően innovatív, inspiratív és úttörő szellemiségének. A „SmartTouch-XL” tovább szilárdítja a Philips piacvezető hírnevét a fogyasztók igényeinek mindenben megfelelő, világszínvonalú elektromos borotvák gyártásával.

Fontos dátumok:

  • 1939. március 14. – A hollandiai Utrecht-ben rendezett tavaszi kiállításon a Philishave első, „The Cigar” („A Szivar”) fantázianevű termékével mutatkozott be. A férfiak egy különleges szalonban tapasztalhatták meg a technológiai fejlődés legújabb gyöngyszemét – a forgófejes villanyborotvát. Férfiak sokasága várakozott türelmesen, hogy személyesen is kipróbálhassa ezt a csodát..
  • 1940 – 1939 májusa és 1940 májusa között a cég 12 ezer borotvát gyártott.
  • 1947 – A Philishave Norelco néven az Egyesült Államokban is bemutatkozik; a név a „North American Philips Company” („Észak-Amerikai Philips Vállalat”) és az „electrical” (elektromos) kifejezések kombinációja. A piaci verseny erősödésével a Norelco olyan leleményes marketingfogásokat is bevet, mint például a borotva-automaták – egy érme bedobását követően a fogyasztó 6 percig használhatja a borotvákat, ezt követően a borotvafejek automatikusan visszahúzódnak a különleges fertőtlenítő lámpák alá.
  • 1948 – Megjelenik a piacon a Philishave következő újítása, a „The Egg” („A Tojás”), amely megbízhatóságának és hatékonyságának köszönhetően a következő 10 évben a márka arculatát meghatározó termék.
  • 1951. májusa – A növekvő fogyasztói igények kielégítése érdekében az észak-hollandiai Drachten-ben a Philips megnyitja első szériagyártási üzemét. Leendert Nieuwenshuyse gyárigazgató jövőbelátóan jeleni ki: „Valami nagy dolognak építünk itt fészket” – és jóslata valóra válik. 1959-ben a Philips Drachten már 2100 alkalmazottat foglalkoztat, miközben 1951 és 1960 között 30 milliónál is több terméket gyárt és értékesít.
  • 1956 – A világ legjobb villanyborotvájának kifejlesztésére törekvő Philishave megalkotja „The Pipe” („A Cső”) nevű termékét, amely már 120 barázdát tartalmaz (így 40%-kal megnöveli a borotváló felületet), valamint a „Fliptop” tisztítórendszert.
  • 1959 – A Philishave kifejleszti az „úszó” borotvafejeket, egy teljesen újszerű technológiát, amely az elektromos borotvák új generációjának kövezi ki az utat. A világ első, ilyen elv alapján működő borotvájaként a Philishave 800 az arc körvonalainak követése révén az addigiaknál sokkal szorosabb bőrkontaktust és még kényelmesebb borotválkozást tesz lehetővé.
  • 1963 – Az első teljesen vezetékmentes borotva bevezetése, amely gyökeres szemléletváltozást hoz a borotválkozási szokásokban. Ezentúl a munkahelyi íróasztalok fiókjában, vagy az autók kesztyűtartójában is találkozhatunk villanyborotvával – amely természetesen a nyaralásra is elkíséri tulajdonosát.
  • 1968 – A Philips ismét a feje tetejére állítja a borotválkozási eszközök piacát: bevezeti a világ első háromfejes borotváját, a Philishave 3-at. Ez a háromfejes technológia annyira hatékonynak bizonyul, hogy a Philishave márkavédjegyévé válik.
  • 1969 – A Philishave immár nemcsak a Földet szeretné meghódítani: a holdra szállás évében megalkotja a „Moonshaver”-t (a „Holdborotvát”), amely beépített „porszívót”/szívó berendezést is tartalmaz, így a szőrszálak még a teljes gravitációhiányban sem repülnek szét!
  • 1970 – A százmilliomodik Philishave borotva gyártási éve.
  • 1975 – A Philishave bemutatja „Telephone Hook” (TH) nevű fejlesztését, amely ismét új fejezetet nyit a villanyborotvák történetében. A döntött borotváló egység, a hosszabb borotvatest és a csúszásmentes gumipanel révén a TH a piac legergonómikusabb és leginkább felhasználóbarát termékévé lép elő.
  • 1980 – A Philips ismét világelső. Ezúttal a „Double Action” rendszer révén (ebből keletkezett később a jól ismert „Lift & Cut” rendszer). Az egyik kés a bőr fölé emeli a szőrszálat, a másik pedig levágja azt – a megmaradó szőrszál ezután ismét visszahúzódik a bőr alá. Így a borotva a létező legtisztább borotválkozási élményt nyújtja, miközben különlegesen simává varázsolja a bőrt. Ezt a technológiát először a „Rota 80″ ultramodern luxusborotva mutatja be, amely a 80-as évek igényes fogyasztóinak borotvájává válik.
  • 1980 – A növekvő ázsiai-csendes óceáni piac igényeinek kielégítésére a Philips megnyitja első gyárát Japánban.
  • 1985 – A fiatalabb generációk megnyerése céljából indított kampány részeként a Philips bemutatja a „Tracer”-t („A Követőt”), a sokszínű, férfias borotvát. A versenyautókkal, motorbiciklikkel és gyorsasági motorcsónakokkal reklámozott „Tracer” rövid időn belül a fiatalemberek divatbálványává lép elő.
  • 1989 – Mindössze egyetlen év alatt a cég 10,5 millió borotvát értékesít.
  • 1993 – A Philips arculatot vált, és a modern férfi alakja felé fordul. Ennek jegyében kerül lebonyolításra az első globális Philishave marketingkapmány „For The Man Inside” („A benned élő férfiért”) címmel. Ez a taktika – a férfiak emocionális, érzelmi oldalának hangsúlyozása – tökéletesen harmonizál a 90-es évek hangulatával, és nagy mértékben megnöveli az eladásokat.
  • 1996 – Megjelenik a Philishave szakembereinek újabb találmánya, a „Reflex Action” rendszer, amely új szintre helyezi a forgófejes technológiát. A fejek egyenkénti mozgása helyett immár az egész borotvaegység mozog, lehetővé téve az arc körvonalainak a korábbinál is szorosabb követését.
  • 1998 – A „Cool Skin” – a világ első hidratáló emulziót is tartalmazó borotvája – elmossa a nedves és száraz borotválkozás közötti határokat. A NIVEA FOR MEN-nel kialakított partneri kapcsolat révén a férfi testápolás két piacvezető cége egy teljesen újszerű megoldást kínál, amely olyannyira sikeresnek bizonyul, hogy a piacon való megjelenést követő évben világszerte 1 millió „Cool Skin” borotva talál gazdára.
  • 2002 – „A nevem Bond, James Bond,” – mondja a szupertitkos ügynök, aki Philishave-vel borotválkozik. A Philishave újabb vezető termékeként a csúcstechnológiás „Sensotec” bemutatkozik a „Halj meg máskor” című akciófilmben, és jól példázza, hogy nem véletlenül kedvence a csúcskategóriás „kütyük” legaktívabb felhasználójának.
  • 2005 – A Philips tovább erősíti a villany-borotvagyártásban elfoglalt piacvezető pozícióját, és bemutatja a „SmartTouch-XL”-t, mely mind a formatervezés, mind az innováció terén csúcskategóriás termékét. A „SmartTouch” kontúrkövető rendszer és a „Speed-XL” borotvafejek forradalmian új technológiája révén a férfiak immár a szinte tökéletes borotválkozás élményének részesei lehetnek.
  • 2005 és a jövő – A Philips folytatja eddigi gyakorlatát, és a fogyasztói elvárások figyelmes tanulmányozása révén újabb innovációkkal és formatervezési megoldásokkal tökéletesíti a jövő borotválkozási eszközeit és az azokat fémjelző világmárkát.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés