A GfK Hungária Piackutató Intézet 2000 óta készít felmérést 2.000 háztartás megkérdezésével a hazai kiskereskedelem piaci szereplőiről, az egyes értékesítési csatornák forgalmában bekövetkezett változásokról, trendekről, az egyes üzlettípusok vásárlóiról, illetve azok vásárlási szokásairól. A legfrissebb, 2005 első félévét feltérképező Kereskedelmi Analízisek tanulmányból többek között az is kiderül, vajon a hét mely napján és mely napszakban történik a háztartási beszerzések többsége, autóval vagy tömegközlekedési eszközzel közelítik-e meg a vásárlók az üzleteket, bankkártyával vagy készpénzzel fizetnek-e a boltok kasszájánál.
Általában elmondható a kutatás eredményei alapján, hogy a kártyás fizetések szerepe folyamatosan nő, bár egyelőre a forgalomnak csupán 10 százalékát teszi ki a készpénzes fizetéssel szemben. A bevásárlásokban továbbra is a nőké a főszerep: a napi beszerzések felét idén is a háziasszonyok végezték, a vásárlások közel egyötödénél azonban a házastárs is jelen volt.