Connect with us

Hirdetés

technokrata

Sun: a világ legnagyobb SAP-alapú ügyfélkezelő rendszere a DT-nél

Dotkom

Sun: a világ legnagyobb SAP-alapú ügyfélkezelő rendszere a DT-nél

A konszolidált platformnak köszönhetően 50 százalékos teljesítménynövekedés mellett felére csökkenthetők az online ügyintézőket támogató alkalmazás üzemeltetési költségei.

A Sun Microsystems a Deutsche Telekomnál bevezeti a világ legnagyobb SAP-alapú ügyfélszámla-kezelési rendszerét. A megoldás egy 15 darab Siemens RM 600 kiszolgálóra épülő rendszert vált fel. Az SAP-alapú ügyfélkezelési rendszer a Deutsche Telekom egyik központi alkalmazása lesz, amely 20 ezer felhasználót szolgál ki, és a 40 millió vezetékes ügyfélhez kapcsolódó alapvető fontosságú üzleti folyamatokat – beleértve a számlakiegyenlítéssel, a reklamációkkal és a fizetési felszólításokkal kapcsolatos tevékenységeket – hangolja össze. A rendszer jelenleg 250 millió adatrekordot, azaz mintegy 9 terabájtnyi adatot kezel.

Az SAP-rendszer frissítésének és a Sun-hardverekre való egységes átállásnak köszönhetően a Deutsche Telekom legalább 50 százalékkal csökkentheti fejlesztési és üzemeltetési költségeit, jelentős mértékben csökkentheti a technikai hibák számát, valamint ügyfélkapcsolat-kezelési ágazata egészében optimalizálhatja a folyamatokat és a munkaerő-kihasználást. A cél elérése érdekében a Deutsche Telekom összes telepített ügyfélszámla-kezelő rendszerét egy vadonatúj Sun rendszerre vonta össze, átállt az SAP R/3 4.7.1-es verziójára, és átszervezte számlázási rendszerét.

„A Solaris-alapú megoldás sokkal költséghatékonyabbnak bizonyult, miközben az adatbázis-alkalmazások és az egyéb alkalmazás-kiszolgálók egységes architektúrájának köszönhetően az infrastruktúra is egyszerűbbé vált.” – nyilatkozta Peter Söther, a Deutsche Telekom beszállítói és ügyfélkapcsolatokért, valamint a számlázásért és behajtásért felelős részlegének vezetője.

A Siemens RM 600 rendszerén alapuló most lecserélt architektúrát négy darab, Solaris operációs rendszert futtató Sun Fire 15K kiszolgálóra vonták össze, amelyek teljes mértékben kihasználják a Sun Cluster fürtözési szoftver 3.1-es verziójában rejlő lehetőségeket. A világ legnagyobb SAP alapú telekommunikációs ágazati rendszere immár a Sun StorEdge 9980 adattároló rendszerrel kiegészített teljes körű Sun megoldáson alapul. A Deutsche Telekom ezenkívül a Solaris fájlrendszerének és volume manager funkcióinak lehetőségeit is kihasználja.

A Deutsche Telekom a közeljövőben további alkalmazásokat kíván áthelyezni az új infrastruktúrára. A német cég 2005. év közepére a Sun SAP platformra helyezi át a 0190–0800 számsávon belüli kiemelt ügyfelek számlázásával kapcsolatos szolgáltatásokat, valamint a számlázási rendszer központi rendelés-nyilvántartási portálját.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés