Connect with us

Hirdetés

technokrata

PénzÜgyes: új, dobozos kis- és középvállalati üzleti alkalmazás az Oracle-től

Dotkom

PénzÜgyes: új, dobozos kis- és középvállalati üzleti alkalmazás az Oracle-től

A kész csomagot 20 nap alatt bevezethetik a vállalatok.

2003 végén az Oracle Magyarországon is útjára indította a PénzÜgyes névre keresztelt, a kis- és középvállalatok számára kialakított üzleti alkalmazást. A 2002 végén indult európai Special Edition program keretében kínált csomag célja, hogy használatra kész, gyorsan telepíthető megoldást nyújtson, és a felhasználók egy helyről – az Oracle partnereitől – kapják a szoftverlicencen kívül a bevezetést, az oktatást, a terméktámogatást, és igény esetén a hardvert is. A PénzÜgyes csomagot sok pozitívuma mellett igazán a kiemelkedően kedvező ár/érték aránya teszi vonzóvá. A megoldást elsősorban az 500 millió és 5 milliárd forint közötti forgalmat elérő cégek használhatják hatékonyan, és a termék 10-15 millió forintos ára megfelel az ők árelvárásának is.

Az Oracle felmérései szerint az EMEA régióban mintegy másfélmillió – ebből Magyarországon 2-4.000 – vállalat képezi a kis- és középvállalatokból álló „középpiacot”, amelyek az erősödő versenyben komoly hasznát láthatják a rájuk szabott, megfelelő áron és összeállításban kínált ERP szoftvereknek. Sokféle, speciális kiscéges szoftver kapható, azonban igazán jó megoldás eddig nem készült, így az ő igényeiket szem előtt tartva az Oracle kidolgozta saját termékét, amelyet 2002. decemberi bevezetése óta több százan használnak a régióban. A PénzÜgyes mostantól a magyar piacon is elérhető.

A magyar kis- és középvállalatok számára a PénzÜgyes éppen azt a lehetőséget biztosítja, hogy a csatlakozáshoz közeledve gyorsan felvehetik az Európai Unió ritmusát: energiáikat nem az informatikai rendszerük kifejlesztésére, hanem használatára fordíthatják. A PénzÜgyest alacsony beruházási kockázat és gyors megtérülés jellemzi, amely az előre konfigurált üzleti tartalomnak, az ebből adódó rövid, akár 20 napos bevezetési időnek, és a versenyképes piaci árnak köszönhető.

A PénzÜgyes csomagot sok pozitívuma mellett igazán a kiemelkedően kedvező ár/érték aránya teszi vonzóvá. Az árérzékeny piacnak megfelelően ára a lényegesen kisebb funkciókkal rendelkező termékekhez igazodik, miközben ha szükséges, akármelyik területen a legfejlettebb ügyviteli rendszer előnyeit képes nyújtani. A termék árát úgy alakította ki az Oracle, hogy megközelítőleg az 500 millió és 5 milliárd forint forgalmú cégek használhatják hatékonyan, és ennek felel meg a termék 10-15 millió forintos ára is. Kereskedő, szolgáltató és építőipari vállalkozások érdeklődésére számít az Oracle, de az önkormányzatok és a feldolgozóipar szereplőinek is megfelelő, iparág-specifikus megoldást tud nyújtani.

A Special Edition program célja, hogy a fejlődés előtt álló cégek pontosan a méretükre szabott rendszert vezethessenek be, amely ugyanakkor korlátok nélkül növekedhet együtt a vállalattal. A PénzÜgyes lefed minden alapvető vállalati folyamatot, a működés közben jelentkező igényekre pedig biztosan van megoldás, hiszen a mögötte álló E-Business Suite egy nagyvállat teljes működését kiszolgálja. A megoldás hatékonyságát az adja, hogy a folyamatos növekedés közben jelentkező igények szerint sorra bekapcsolhatók az új funkciók anélkül, hogy váltani kellene másik információs rendszerre. Ha egy cég – a felhasználók számát tekintve – kinövi a PénzÜgyest, akkor egyszerűen kiterjeszti a licencszerződést az E-Startra, vagy utána az E-Business Suite-re, miközben valójában folyamatosan ugyanazokat a szoftverfunkciókat használja. Fontos, és költségtakarékos körülmény, hogy az újabb funkciók beélesítéséért – azonos felhasználószám esetén – már nem kell újabb licencköltséget fizetni, csak a vállalat által ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért, mint a beállítás és az oktatás.

A Programban kiemelkedő szerep jut az Oracle partner cégeinek: a vállalat minden egyes országban partnerek segítségével alakítja a szoftvert az üzleti folyamatok és a szabályozás, illetve a piac helyi sajátosságaihoz. Újdonság a megoldásban, hogy ugyanezek a partnerek – Magyarországon elsőként az MIS Consulting – látják el a termék teljes rendszertámogatását is, amely a szállítói kapcsolatok egyszerűsítését szolgálja: a felhasználó egyetlen céggel van kapcsolatban, minden kérésével, problémájával hozzá fordulhat. A PénzÜgyest hardverrel együtt is tudják szállítani a partnerek, így az „egyablakos ügyintézés” valóban fedi a kiszolgálást.

A PénzÜgyes 5 alrendszert tartalmaz: Pénzügyi irányítás (főkönyv, vevő és szállító számlakönyv, pénzgazdálkodás, eszközgazdálkodás), Logisztika (értékesítés, beszerzés, készletgazdálkodás), Termelésirányítás (gyártásütemezés, szükséglettervezés, gyártáskövetés, költségkalkuláció, minőségbiztosítás), Ügyfélkapcsolat-kezelés (telesales és ügyfélszolgálat) valamint Üzleti elemzések modult (pénzügyi és logisztikai elemzések és mutatók), amelyek teljes egészében lefedik egy közepes méretű vállalat működését. A felhasználók száma maximálisan 25 lehet, akik teljes hozzáféréssel rendelkeznek az összes modulhoz. A bevezetés egy kéthetes intenzív oktatást is magában foglal, amelyet kiegészít egy új oktatási koncepció: a csomag része egy egyéves internetes oktatási előfizetés az Oracle University 11i E-Business Suite felhasználói képzésére.

A rendszernek nincsen speciális hardverigénye, jelenleg egy 2 processzoros gépet tartalmaz a csomag, 2 darab 2,4 GHz-es Pentium 4 processzorral, 2 gigabyte RAM-mal és 160 gigabyte-os háttértárral. A rendszer Linux operációs rendszeren működik, ennek egyik jól ismert verziója, a Red Hat Linux 2.1 fut a gépeken. Hogy még megbízhatóbb legyen a konstrukció, a terméket forgalmazó partnerek hardverszállítókkal alakítanak ki kapcsolatot, akik az operációs rendszerrel együtt szállítják a gépet, és több évre vállalják a támogatást is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés