Connect with us

Hirdetés

technokrata

TA: növekvő hatékonyság mellett stagnál a forgalom

Dotkom

TA: növekvő hatékonyság mellett stagnál a forgalom

Közzétette negyedéves beszámolóját Ausztria legnagyobb telekommunikációs társasága.

A Telekom Austria (TA) működési eredménye az év első negyedében mérséklődött az előző év hasonló időszakához képest: 3,9 százalékos csökkenéssel 121,9 millió eurót lett. A forgalom azonban 0,4 százalékkal, 966,5 millió euróra, az üzemi cash flow pedig 1,5 százalékkal, 405,9 millióra nőtt.

Az üzemi eredmény csökkenését a cég a magas leírásokkal és értékcsökkenésekkel indokolta, míg a forgalom növekedése a mobil ágazat folytatódó növekedésének köszönhető.

A konszolidált nettó eredmény 14,9 százalékkal, 43,1 millió euróra növekedett, a negyedéves eredményben pedig benne foglaltatik egy 6,3 milliós tartalékképzés is. Az egy részvényre jutó eredmény 0,07 euróról 0,09 euróra javult.

A vezetékes üzletágban – telefon, Internet, adatátvitel – a forgalom az első negyedben 1,8 százalékkal csökkent, miközben a működési eredmény 5,1 millió euróról 10,2 millióra javult. A társaság piaci részesedése az előző év vége óta 55,3 százalékról 55,2 százalékra enyhén csökkent.

A mobil üzletágban a forgalom 5 százalékkal, 474,7 millió euróra nőtt, míg a működési eredmény 9 százalékkal, 110,9 millió euróra esett vissza.

A társaság alkalmazottainak száma hatékonyságnövelő program keretében 1.414 fővel, 14.830-ra csökkent, s idén további legalább 600 munkahely leépítése várható.

A TA 2003-ra stabil fejlődést, a forgalom, az EBITDA stagnálását várja, bár Sundt március végén még enyhe növekedésre számított.

Mindezek tükrében az osztrák TA és a magyar Matáv között érdekes hasonlóság figyelhető meg piaci pozíciójuk párhuzamos fejlődése miatt. Mindkét cég egykori monopolistaként alapozta meg piacát, majd a távközlési liberó után folyamatosan morzsoló piaci részesedés mellett is növelni tudta profit termelő képességét a hatékonyság folyamatos javítása révén. Legalább is ez idáig, ám a jövő kilátásai már kevésbé rózsásak. A növekedés motorjává immár a mobil és az internetes divíziók váltak, ahol azonban kevésbé érvényesülnek a két cég egykori monopol helyzetéből fakadó előnyök.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés