Connect with us

Hirdetés

technokrata

Minor: szakmai kiállítás egy vállalat életében

Dotkom

Minor: szakmai kiállítás egy vállalat életében

A MINOR Csoport szakmai potenciáljából fakadóan kiemelt szereplője a hazai informatikai piacnak. Hozzáértésüket és szakmai tapasztalatukat az évek során felhalmozott, rendkívül heterogén környezetben megszerzett tudásuk alapozza meg.

A MINOR Rendszerház Rt.-nek itthon már sikerült elérnie a piacvezető szerepet, hiszen a legnagyobb számú és minőségű referenciával rendelkezik és célja, hogy külföldön is komoly versenytársa legyen a terület vezető gyártóinak. A terminálok mind beltéri, mind kültéri kivitelben kaphatóak és alapvetően a publikus információk átadását, az internetes elérést biztosítják. Az egyedi gyártásnak köszönhetően rugalmasság tapasztalható, mind darabszámban – kisszériás kivitelezésre is lehetőség van –, mind külső megjelenésben – többféle szín és textúra választható és formailag is több modellt kínálnak.

Külföldi partnereik közreműködésével ügyfélhívó rendszereik és információs termináljaik többek között már megtalálhatók Portugáliában, Angliában, Törökországban, Olaszországban, Oroszországban és Litvániában is. Az idén többek között egy olasz partnerükkel olyan kormányzati projektet vázoltak fel, ahol 5 év alatt 1.200 berendezést helyeznének közösen üzembe Olaszországban. A szakmai kiállításokról beszélgettünk a vállalat export igazgatójával, Lázár Zoltánnal.

Terminal: – Mi a tapasztalata a szakmai kiállításokkal, vásárokkal kapcsolatban?

Lázár Zoltán: – A vásároknak, kiállításoknak az az egyik célja, hogy lehetőséget kínáljanak az érdeklődők, a potenciális vevők számára, hogy megismerjék és összemérjék a termékeket, s az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, hogy találkozzanak a szállítókkal, s az így kialakított kép alapján mérlegeljenek, s döntsenek. Mindenki igyekszik valamilyen újdonsággal megjelenni. Mi is ezt tettük a legutóbbi vásáron, amelyen részt vettünk: bemutattuk a CeBIT-en az ügyfélhívó rendszerünk legfrissebb verzióját, amely vállalati szintű megoldást jelent az ügyfélkezelés terén. Úgy gondolom, hogy a kiállított infokioskok és a hozzájuk kapcsolódó számos opcionálisan választható egységek (kártyaolvasók, printerek) minden reális igény kielégítésére alkalmasak. Mindenesetre cégünk maximális rugalmassággal közelít a felhasználói igényekhez. Talán elmondhatjuk, hogy ez a siker záloga.

Terminal: – Miért tartja fontosnak egy hazai cég a németországi CeBIT-et?

Lázár Zoltán: – Célunk az volt, hogy egyrészt személyesen találkozzunk a régi partnereinkkel, vevőinkkel. Bemutassuk nekik az új fejlesztéseinket, termékeinket, megbeszéljük az igényeket, a piaci helyzetet, kilátásokat. Másrészt, hogy új üzleti kapcsolatokat alapozzunk meg potenciális vevőkkel.

Terminal: – Mely fejlesztéseit mutatta be a MINOR?

Lázár Zoltán: – Bemutatott termékeinket két fő csoportba sorolhatjuk: a Q-Control automatikus ügyfélirányító rendszer – idén már a 6.0-ás verzióját mutattuk be – , amely intelligens megoldást jelent olyan – általában nagy méretű – szervezetek számára, amelyek sok ügyféllel dolgoznak (bankok, biztosítók, önkormányzatok, ügyfélszolgálati irodák). Különböző moduljai segítségével folyamatosan nyomon követhetők az események (várakozási idő, várakozók száma, stb.), szükség szerint be lehet avatkozni, a múltra vonatkozóan statisztikai adatok nyerhetők tetszőleges időintervallumra akár vállalati szinten is, VIP ügyfél kiemelt kezelése, internetes, SMS-alapú bejelentkezés/időpontkérés. Az információs terminál-család bel/kültéri változatai akkor alkalmazhatók, ha nincs szükség az ügyfél és az ügyintéző közötti személyes kontaktusra, (például: milyen dokumentumokra van szükség ahhoz, hogy jogosítványt/útlevelet stb. kapjunk), ha az egyszerű tájékoztatás a cél (mondjuk turista-információ), ha azonosítás után valamilyen tranzakciót kezdeményezünk (vizsgára jelentkezés mágneskártyás diákigazolvánnyal).

Terminal: – Szokásos kérdés: a MINOR hány alkalommal járt már a hannoveri kiállításon?

Lázár Zoltán: – Ez volt a hetedik alkalom, de először új pavilonban. A korábbi évek során a banktechnikai pavilonban állítottunk ki, de mivel a változott a termékportfoliónk – kiteljesedett az infoterminál termékcsalád, amely forgalmazásával nagy piaci részesedést szeretnénk elérni, viszont a banktechnikai kínálatunk szűkült – úgy gondoltuk, hogy az internetes szoftverek pavilonjában jobb lehetőségünk lesz olyan ismeretségeket kötni, mellyel bővíthetjük ügyfélkörünket – a régi bevált kapcsolatokat pedig itt is tudtuk ápolni, hiszen tájékoztattuk partnereinket, akik itt is meglátogattak.

Terminal: – Beváltja-e a kiállítás a hozzáfűzött reményeket, mekkora volt az érdeklődés?

Lázár Zoltán: – Több mint 120 érdeklődőt regisztráltunk. A figyelem központjában inkább a terminálok álltak. Jelenleg még dolgozunk azon, hogy ebből minél több megrendelés formájában realizálódjon. A reményeink szerinti volumen alakulásáról csak néhány hónap elteltével tudunk nyilatkozni. Mindenesetre a napokban érkeznek vissza a megkeresésünkre küldött további érdeklődések. Többen jelezték, hogy szeretnének disztribútorok lenni egy adott régióban/országban.

***

A MINOR vállalatcsoport építése 2001-ben kezdődött és napjainkban is tart, noha a MINOR Rendszerház Rt. – a csoport zászlóshajója – immáron 14 éves múltra tekint vissza. A Holding cégeinek megalapítását minden esetben a MINOR Rt. piaci szerepének bővülése és az ehhez tartozó folyamatok racionalizálása indukálta. A Holding cégei saját erőből szakmai munkájuknak és piaci elismerésüknek köszönhetően gyarapodnak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés