Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vodafone Internet: ´A szolgáltatás stabillá és megbízhatóvá vált´

Dotkom

Vodafone Internet: ´A szolgáltatás stabillá és megbízhatóvá vált´

Ahogyan a Vodafone látja az általa nyújtott Internet-szolgáltatást. Tapasztalatok, jelenlegi helyzet, technikai adatokkal.

Terminal – Milyen tapasztalatai vannak a Vodafone által nyújtott Internet-elérésről?

Vitai Attila – Egy olyan pillanatban indítottuk el kedvezményes Internet-akciónkat, amikor már ismeretes volt, hogy Matáv megszünteti az Internetezésre is kifizetődő szerződéscsomagjait. Ez a tény, kombinálva az általunk kínált, első három hónapban ingyenes, GPRS-alapú Internet-eléréssel osztatlan népszerűséget aratott.

Tapasztalataink szerint az előfizetőink este 7-től 10-ig, munkaidő után veszik igénybe a szolgáltatást. Nálunk tehát ez a csúcsidő, míg napközben nem jelentős a terhelés. Ez meglepett minket, mivel azt gondoltuk, hogy az újonnan bevezetett Internet-szolgáltatásnak köszönhetően az előfizetőknek nem kell az éjszakába nyúlóan internetezniük. A nagy felhasználói szám mellé, tehát, nem egy kiegyenlített, hanem egy 7-től 10-ig csúcsosodó felhasználási profil párosult.

Váratlanul ért tehát minket, de tanultunk belőle és lépéseket tettünk annak érdekében, hogy ezen peremfeltételek mellett is biztosítani tudjuk a szolgáltatást. Ennek keretében a hálózatunk összes cellájában dedikált GPRS-csatornákat hoztunk létre, a kapacitást folyamatosan bővíttetjük, és finomhangolásokat hajtunk végre. Eredményeként elmondható, hogy forgalmunk a júliusinak többszörösére nőtt, emellett a szolgáltatás stabillá és megbízhatóvá vált.

Terminal – Ön szerint a várakozásoknak megfelelő mennyiségű felhasználó vette igénybe a szolgáltatást?

Vitai Attila – Eredetileg 3.000-5.000 ügyfélre számítottunk, ám sokkal többen csatlakoztak, ráadásul igen rövid idő alatt. Ez a nagy siker mellesleg sokat elárul arról, hogy az ország lakosságának internetezési igénye mennyire hatalmas.

Úttörők voltunk a tömeges GPRS-internetezés területén, és mára a 20 ezer GPRS-ügyfelünk többsége meg van elégedve a szolgáltatással. A problémákat folyamatosan megoldottuk, és nyugodtan elmondhatom, hogy egy általános fogyasztó számára a Vodafone Internet-szolgáltatása optimális. Folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket, hogy az ügyfeleink egyre elégedettebbek. Ne felejtsük el, hogy néhány hónap alatt Európa egyik legnagyobb forgalmú GPRS-hálózatát hoztuk létre a magyar lakosság számára.

Terminal – Erős a szolgáltatás igénybevételének növekedési üteme, vagy csupán a kezdeti stádiumban volt nagy igény rá, és azóta egyenletesen bővül az érdeklődés?

Vitai Attila – A szolgáltatás elindításakor rendkívül intenzív volt az érdeklődés. Ez a nagyon meredek felfutás beállt, és mostanság egyenletesen a növekszik a GPRS-előfizetőink száma.

Terminal – A Vodafone ki tudta/tudja szolgálni ezt a mennyiséget?

Vitai Attila – A Vodafone csoporton belül mi vagyunk az egyik legnagyobb GPRS-szolgáltató, annak ellenére, hogy hálózat és előfizetői szám alapján a legkisebbek közé tartozunk. A hálózatunkon megjelenő GPRS-forgalom azonban meghaladja még az olyan nagy Vodafone-hálózatokat is, ahol hússzor annyi előfizető van, hússzor nagyobb hálózat mellett. A beszállítónknak, a Nokia-nak sem volt tapasztalata ezen a téren, ugyanis nincs olyan ország, ahol ilyen hatalmas terhelés érne egy akkora hálózatot, mint amilyen a magyarországi Vodafone.

Kezdetben, ez a nem várt felfutás valóban okozott kapacitás gondokat, főleg azokon a helyeken ahol – más nem lévén – rengetegen próbálták meg egyszerre használni az Internetet, sok esetben óriási file-okat letöltve. Ilyenkor a hálózat a rendelkezésre álló erőforrásokat szétosztotta a felhasználok között, amelynek következtében a letöltés nagyon lelassult. Ezeket a problémákat azonban orvosoltuk, és a továbbiakban is fejlesztünk ott, ahol hívástorlódás, vagy kapacitásprobléma jelentkezik.

Terminal – Letelt a három hónap ingyenesség. Jelent ez valami változást a szolgáltatás minőségében?

Vitai Attila – Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy a Vodafone az első pillanattól kereskedelmi szolgáltatásként ajánlotta a GPRS-szolgáltatásait. Célunk az volt, hogy jó és megbízható szolgáltatással jelenjünk meg. A felhasználás intenzitása és a technológia kiforratlansága következtében felmerülő hibák felismerése után azonnal megkezdtük a problémák kezelését, mely azonban időigényes, két hónapig tartó folyamat volt. Mostanára egy kihangolt, stabil hálózat áll az ügyfeleink szolgálatára.

Reméljük, hogy a három hónapos – megjegyzem a távközlési szektorban példátlan – ingyenes akciónk kárpótolja előfizetőinket a kezdeti problémákért. Mindemellett a megvalósult eredmények bizonyítják, hogy komolyan vesszük a vállalásainkat és minőségi szolgáltatás biztosítására törekszünk.

Terminal – A felhasználóktól érkezett visszajelzések szerint a Vodafone Internet-szolgáltatásának minősége helyenként változó. Mit tehetnek azok a felhasználók, akik nem tartják megfelelőnek, s ezáltal csalódottak?

Vitai Attila – Mi soha nem mondtuk azt, hogy a szolgáltatás szupergyors lesz, célunk, hogy minimum 20-30 kbit/s sebességet biztosítsunk. Saját felméréseink és nyilvános fórumok visszajelzései alapján kijelenthetjük, hogy legtöbb ügyfelünk meg van elégedve. A folyamatos fejlesztések már meghozták az eredményt és a jövőben is tervezünk olyan új, innovatív megoldások bevezetését, amelyek egyrészt megoldást hoznak a még problémás területeken, másrészt jelentősen tovább növelhetik az adatátviteli sebességet is.

Fontosnak tartom megjegyezni azt, hogy a GPRS nem csupán Internet-elérést jelent. Az mobil Internet mellett a GPRS hordozója a WAP, távoli LAN-hozzáférésnek, és a jövőben alapja lesz további szolgáltatások bevezetésének is, mint például az MMS. Ezzel kapcsolatban kiemelném, hogy a Vodafone a GPRS-szolgáltatásokat egyedül álló módon nem csak Magyarországon, hanem Európa majd minden országában kínálja.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés