Connect with us

Hirdetés

technokrata

A hazai játékkonzol piacon a Nintendo vezet

Dotkom

A hazai játékkonzol piacon a Nintendo vezet

A Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a hazai piacon a Nintendo rendelkezik a legnagyobb részesedéssel: a magyar háztartások 8%-ában, mintegy 300 ezer háztartásban található ez a játékkonzol.

Míg a világpiacon a Sony PlayStation 2, a Nintendo GameCube és a Microsoft X-box küzdenek egymással, amelyek közül a Sony körülbelül 30 millió eladott darabbal büszkélkedhet – többel, mint a másik két gyártó összesen –, addig a Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a hazai piacon a Nintendo rendelkezik a legnagyobb részesedéssel. A magyar háztartások 8%-ában, mintegy 300 ezer háztartásban található játékkonzol közül minden másodikon (körülbelül 150 ezer készüléken) Nintendo márkajelzés szerepel.

Nem véletlenül, hiszen a Nintendo majdnem feleannyiba kerül, mint a technikailag és grafikailag fejlettebb, DVD lejátszóval is rendelkező X-box, amelynek értékesítése csak nemrég kezdődött meg Magyarországon. A világelső Sony PlayStation a hazai háztartások 2,3%-ában, körülbelül 90 ezer háztartásban található, míg a harmadik legelterjedtebb gyártónak a Sega számít. A hazai piac elmaradottságát mutatja, hogy a használt eszközök között sok a régebbi: a Sega már 2001. tavaszán kiszállt a konzolok piacáról (és az átalakulás után kizárólag szoftverfejlesztőként tevékenykedik tovább), míg 5 használatban lévő Sony PlayStation játékkonzol közül 4 a régebbi, első kiadásúhoz tartozik.

Annak ellenére, hogy az IKT eszközök ellátottságában általában a városok és különösen Budapest átlag feletti fejlettségét figyelhetjük meg a BellResearch elemzői szerint, addig a játékkonzolok esetén a legnagyobb befolyásoló tényezőnek a háztartás nagysága, illetve a gyermek bizonyult: a 4 fős és nagyobb és/vagy gyerekkel rendelkező háztartások közül minden ötödikben találhatunk játékkonzolt. Ezen családokban a háztartásfő jellemzően 30-50 év közötti, és 60%-uk legfeljebb szakmunkásképzőt vagy szakiskolát végzett.

Az otthoni PC felhasználók jellemzően magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, csak 44%-uk érte be középfokú szakképesítéssel. A 90%-ban játékra (is) használt otthoni számítógépek 20%-os ellátottságával összehasonlítva, a játékkonzolok elterjedtsége magasabb a PC-vel rendelkező háztartások körében (15%), a berendezések többségét mégis a PC nélküli háztartások körében találhatjuk (185 ezer szemben a 117 ezerrel).

A játékkonzollal rendelkező háztartások legnagyobb részének (35%) mindössze 5 vagy annál kevesebb játékprogramja van, bár átlagosan 15 játékprogrammal rendelkeznek. A felhasználók saját bevallása szerint ezek közül mindössze átlagosan 8 darab az eredeti dobozos.

forrás: Magyar Infokommunikációs Jelentés 2002/I.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés