Tajvan második legnagyobb folyadékkristály-kijelző (LCD) gyártója, a Chi Mei Optoelectronics Corp. közölte, hogy 73 millió dolláros beruházással kis- és közepes méretű modulokat készítő üzemet épít fel. A termelés már ez év végén beindulhat. Az LCD-modulokat mobiltelefonokba, digitális fotókeretekbe és mobilszámítógépekbe építik be. A Sony eközben a méretskála másik végéről jelentkezett: a japán társaság 15 új LCD-tévé értékesítését kezdi meg Japánban szeptember 20-ától, a legnagyobb modell képátmérője 70 coll, azaz közel 180 cm, a legkisebbé 40 coll. A 70 hüvelykes készülék kiskereskedelmi ára átszámítva mintegy 6,6 millió forint lesz a szigetország üzleteiben. (Összehasonlításul: ennél jóval olcsóbban elvihető a japán autópiacon egy 2,4 literes benzinmotorral szerelt Toyota Avensis, míg idehaza ekkora összegből bőven futja egy alap Mazda 6-osra, vagy egy kétliteres Avensisre, és még némi extrára is jut.)A Sony egyébként a világ legnagyobb televízió-gyártóinak sorában a harmadik helyre csúszott vissza, miután a top 5 cég között a legszerényebb, 5 százalékos forgalomnövekedésről számolt be az elmúlt negyedévben. Globális piacrészesedése ezzel 17,1 százalékról 13,2 százalékra esett, miközben a Samsungé 17,4-ről 18,6 százalékra nőtt. A társaság viszont most megerősítette folyó, 2008 márciusáig tartó üzleti évére vonatkozó, 10 millió darab LDC-tévé értékesítését jelző tervét.
A Sony emellett igen durva árversenyre számít az év végén. A cég illetékese közölte: az LCD-tévék ára gyorsan esik, így a társaságnak ki kell ötölnie, hogyan reagáljon erre a folyamatra.
A Sharp szintén ma jelentette be, hogy Lengyelországban ünnepélyes keretek között megnyitotta új üzemét, amelyben az európai piac jobb kiszolgálása érdekében LCD-tévéket gyártanak illetve szerelnek össze.