Connect with us

Hirdetés

technokrata

Jelentősen felfutott a HP által értékesített PC-k mennyisége a fúziót követően – világszinten

Dotkom

Jelentősen felfutott a HP által értékesített PC-k mennyisége a fúziót követően – világszinten

A HP „egészséges negyedéves növekedést” produkált a globális PC-piacon 2002. harmadik naptári negyedévében, bővülési üteme meghaladta az ágazati átlagot és jól tükrözte a fúzió óta elért eredményeket – írták a HP teljesítményéről az elemzői jelentések.

Az International Data Corporation és a Gartner Dataquest számai arra utalnak, hogy a HP-nek sikerült visszaállnia a negyedéves növekedési pályára a nemzetközi PC-eladások terén.

Hazánkban, az IDC most közzétett adatai szerint, a személyi számítógépek értékesítése a tavalyi időszakhoz viszonyítva mintegy 6,7 százalékkal csökkent: a harmadik negyedévben összesen 47.755 darab személyi számítógép talált gazdára Magyarországon hivatalos csatornákon keresztül.

Magyarországon, az asztali PC és notebook területén a HP messze piacvezető: több mint 21%-os részesedéssel büszkélkedhet az asztali PC-k piacán, ez 8.160 eladott terméket jelent. Ezt az eredményt a notebook piacon elért közel 30%-os részesedése múlja felül, ez 2.154 darab eszközzel egyenlő. Az összesített számok mögötti részleteket tekintve a szerverek területén mutatkozik továbbra is leginkább a HP fölény: 39,7 %-os részesedésével a HP szerverek ma egyértelműen iparági szabványnak nevezhetők Magyarországon.

Az IDC becslése szerint a HP-nek a 2002 júliusa és szeptembere közötti időszakban a globális piaci átlagnál gyorsabban, 6,3 százalékkal sikerült növelnie a világon összesen eladott PC-k mennyiségét 2002 második naptári negyedévéhez képest.

„A HP PC-üzletága kevesebb, mint fél évvel az egyesülés után visszaállt a növekedési pályára. Folyamatosan javítjuk a költséghatékonyságot, továbbfejlesztjük üzleti modellünket, és változatlanul törekszünk a termék-innovációra” – nyilatkozta Mike Larson, a HP Personal Systems Group Americas vezető elnökhelyettese és ügyvezető igazgatója. „Határozott lépéseket tettünk, és arra számítunk, hogy a jövőbeni adatok még jobban tükrözik majd a nemrég végrehajtott PC-árcsökkentések és termékbevezetések, valamint az újonnan elnyert ügyfélmegbízások hatását.”

A HP a magyar piacon a negyedik negyedév elején jelenik meg a tablet PC-vel, kiteljesítve ezzel PC termék portfolióját. Az Egyesült Államokban és a Nyugat-Európában most bemutatott modellt év végétől kezdik árulni a legnagyobb kiskereskedelmi hálózatok Magyarországon.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés