Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ennyit költünk karácsonykor!

Dotkom

Ennyit költünk karácsonykor!

Közeledik a karácsony: tülekedés, végtelen sorok a kasszánál, idegeskedés, vagy pedig kényelem, néhány kattintás, és minden házhoz jön. A statisztikák alapján a magyarok sokat és szívesen vásárolnak online.

Évente körülbelül 200 milliárd forintot költünk el internetes felületeken. Minden bizonnyal a karácsonyi időszakban újfent megugrik a neten vásárlók száma. De mi teszi mindezt lehetővé? Nem is gondolnánk, hogy egy negyvenéves technológiában, a vonalkód-termékazonosításban kell keresnünk a választ.

A magyarországi online vásárlók száma már az első félévben elérte a 3,4 millió főt. Elsősorban számítástechnikai eszközöket, könyveket, játékokat és ruhákat vásároltak a netezők, ráadásul nem is kis mennyiségben, hiszen 2013-ban a hazai online áruházak 217 milliárd forint forgalmat bonyolítottak, derült ki az eNet kutatásából. A karácsonyi időszak ráadásul kiemelt periódus, a legtöbb webáruház az év utolsó két hónapjában tesz szert online bevételei 40-45 százalékára, ezért kifejezetten készülnek rá.

shopping online

Ezzel egyébként a régióban még mindig sereghajtók vagyunk, hiszen a lengyelek a csehek és a szlovákok is megelőznek bennünket, de azért javul a tendencia. Attól még messze vagyunk, hogy elérjük az Amazon adatait, amely a karácsonyi időszakban átlag 36,8 millió tételt értékesített naponta a tavalyi évben, vagyis a teljes hazai lakosságot meg lehetett volna ajándékozni ebből a mennyiségből kicsivel több, mint három és félszer. Sőt, a világ legnagyobb webáruháza, a kínai Aliexpress képes akár 9,3 milliárd dollárnyi forgalmat is bonyolítani egy nap alatt, van még tehát hova fejlődni.

A hazai e-kereskedelem természetesen nem pörög ilyen mértékben, de az itthoni rendszereknek és raktáraknak is bírniuk kell a gyűrődést. Mindez persze nem lenne lehetséges termékazonosítás nélkül.

A rendszer lelke

Onnantól kezdve, hogy otthon, a kényelmes fotelból feladjuk a rendelést, egy mamut gépezet indul be azért, hogy a kiválasztott termék egy-két napon belül megérkezhessen. „Kezdve azzal, hogy a gyártóktól a nagykereskedőkhöz, majd onnan a raktárakba beérkezik a termék, számos feladatnak és határidőnek meg kell felelni. A polcokon el kell helyezni, majd pedig meg is kell találni, végül postázni, és az egész folyamat alatt követni és nyilvántartani is tudni kell a terméket. Mindezt ráadásul ekkora volumen mellett, alacsony hibaszázalékkal. Vagyis a termékazonosítási technológiák számos, létfontosságú helyen belépnek az online kereskedelem világába.” – mondta el Horváth Tamás, az IBCS Hungary szenior értékesítési tanácsadója. Mindehhez mi számos megoldást szállítunk, melyek segítenek a folyamatok gyorsításában és követhetőségében, valamint a tévesztések számának csökkentésében is. Legyen szó hangvezérelt raktártechnológiáról, kellékanyagokról, hardveres és szoftveres kihívásokról, sokféle és egyedi, integrált megoldással támogatjuk ügyfeleinket – tette hozzá a szakértő.

Mindabban tehát, hogy a magyar online kereskedelem a várakozásoknak megfelelően 2014-ben is jelentős bővülést érhessen el, többek között az idén negyvenéves vonalkód, illetve nagytestvérei, a QR kód és az RFID technológiák, vagyis a termékazonosítás is jelentős szerepet vállal. Így karácsonykor sorban állás, idegeskedés, és tülekedés nélkül vásárolhatunk szeretteinknek, köszönhetően egy hetvenes évekbeli technológiának. Gondolta volna?



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés