A jelentés szerint a bevételek túlnyomó többsége ma még az egyszeri letöltésekből származik. Azonban egyre terjednek az alkalmazásokba épített fizetős módszerek, amivel további hozzáadott értéket képviselő szolgáltatásokat tesznek elérhetővé, és 2011-ben már ezek adhatják a bevételek nagyobbik része. Az elemzés azt jósolja, hogy a mobilszolgáltatók is előállnak majd saját alkalmazásboltjaikkal, hogy ne csökkenjen tovább a részesedésük a tartalomszolgáltatói piacon.
Ugyanakkor a Juniper leszögezte, hogy hosszú távon az operátoroknak az adatforgalmi-díjakból származó bevételek jelenthetik a fő jövedelmet, sokkal inkább, mint a tartalomszolgáltatásból. A kutatócég szerint a játékpiac a jövőben is megmarad a legnagyobbnak a kisalkalmazásokon belül, de a hozzáadott értékkel bíró szolgáltatások terén már 2009-ben is a multimédiához és szórakoztatáshoz köthető programokból származik a legtöbb bevétel.
A tradicionális tartalom aggregátorokat nehéz helyzet elé állítják az “App Store”-ok. Muszáj lesz szélesíteniük a termékpalettájukat, és változtatniuk kell az üzleti modelljükön is, hogy életképesek maradjanak. A “Mobile Applications & Apps Stores: Business models, Opportunities & Forecasts 2009-2014” című tanulmány ingyenesen letölthető a www.juniperresearch.com címről.