Connect with us

Hirdetés

technokrata

Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken

dreamjobs

Dotkom

Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken

Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken

Minden érv a digitális megoldások használata mellett szól

A DreamJobs állásportál friss kutatása szerint a magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére.

Kiderült, hogy minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több ilyen módszer áll a dolgozók rendelkezésére, annál vonzóbbá válik a munkahelyük. A digitális felületek használata alig okoz gondot a mindennapokban, ráadásul összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok alakultak ki alkalmazásukkal. Az egyéni tapasztalatokban is jól teljesítenek az internetes megoldások; úgy a munkavégzés hatékonyságában, mint a személyes kapcsolatok és bizalom kialakításában.

Hatodik alkalommal rendezi meg a DreamJobs a Szerethető Munkahelyek versenyt, melynek központi témája idén a digitalizáció hatásai. Az állásportál ezen tematika mentén vette górcső alá saját kutatásában a magyar munkavállalók attitűdjét a digitális munkavégzéssel kapcsolatban.

2020-ban a koronavírus megjelenése adta az utolsó nagy lökést a vállalatoknak ahhoz, hogy munkafolyamataikba integráljanak digitális megoldásokat is. A felmérésben megkérdezettek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy már a járvány előtt elkezdtek használni online eszközöket munkahelyükön, a pandémia kitörésekor és az azt követő években így komolyabb erőfeszítést ezen a területen a cégek mindössze egyharmadának kellett tennie.

A cégmérettel arányosan nő a digitális megoldások alkalmazási területe

Széles spektrumon mozoghat, melyik területeken hasznosítják leginkább a digitális megoldásokat a vállalatok, azonban a kutatás alapján elmondható, hogy az első két helyen a kommunikáció és a tájékoztatás szerepel cégmérettől függetlenül. A 10 főnél kisebb munkahelyeken ezek mellett  a feladatkezelésben és az eseményszervezésben, a 10-100 fős vállalatoknál pedig az adminisztrációban is nagy segítséget nyújtanak az online eszközök. A dolgozók számának növekedésével megjelenik továbbá a projektmenedzsment (100-500 alkalmazott), a riportolás (500-1000 alkalmazott) és a back office területe (1000-nél több alkalmazott) is.

Alig okoznak nehézséget az online eszközök

A legnépszerűbb digitális megoldások a felhőszolgáltatások, az üzenetküldő programok, a videóhívás szoftverek és az otthonról is elérhető munkahelyi hálózat. Intranettel a vállalatok fele, feladatkezelő rendszerrel 42%-a, saját mobilalkalmazással pedig 17%-uk rendelkezik. A felsorolt eszközök általában egyszerűen kezelhetők, átláthatóak és felhasználóbarát felülettel rendelkeznek, ezért is nyilatkozhatott úgy a megkérdezettek 72%-a, hogy használatuk egyáltalán nem okozott még problémát, bevezetéskor is mindössze 18%-uk tapasztalt átmeneti fennakadásokat, jellemzően a 41-60 év közöttiek körében.

A digitális megoldások bevezetésének fontos sarokköve a hatékonyság növelése, de emellett nem elhanyagolható tény, hogy a munkavállalók 86%-ának szemében vált részben vagy egészében vonzóbbá a munkahelye annak köszönhetően, hogy online eszközöket használhatnak mindennapos munkavégzésük során.

Összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok

Annak ellenére, hogy tízből mindössze három válaszadónak lett jobb a kapcsolata a munkatársaival, amióta többet kommunikálnak webes felületen, mégis az online térnek köszönhetően a munkahelyek kétharmadánál lett összetartóbb a közösség, illetve ugyanekkora arányban vált gördülékenyebbé a visszajelzés biztosítása a kollégák számára. A csapaton belüli működést is segítik a digitális megoldások; a kutatás szerint a legfontosabb változás a gyorsabb munkavégzés, ezáltal a rendelkezésre álló idő alatt több feladatot tudnak elvégezni a munkavállalók. Nem mellékes észrevétel, hogy online olyan munkatársakkal is könnyebbé vált a kapcsolattartás, akiket korábban nehézkes volt elérni, illetve a lazább kommunikáció is hozzájárul a zökkenőmentes feladatmegoldáshoz.

A felmérésből kiderült, hogy szinte minden munkahelyen alkalmaznak olyan praktikákat, amelyekkel növelni tudják a csapaton belüli kohéziót: például meghatározott napon tartanak rövid online meetinget, belsős tréninget szerveznek, és népszerűek az internetes kvízjátékok és csapatjátékok is. A pandémia alatt minden második vállalatnál tartottak online platformon csapatépítőt legalább egy, de jobbára több alkalommal.

A dolgozók saját érdekeit is szolgálják a digitális megoldások

A felmérés vizsgálta a saját, személyes tapasztalatokat is, és világossá vált, hogy az egyének szintjére lebontva is számos előnnyel bír a digitális eszközök használata. A dobogós helyeket a könnyebb kapcsolattartás, a visszakereshetőség és a fókuszáltabb munkavégzés foglalja el. A felsoroltakat a feladatokhoz kapcsolódó megállapítások követik: a hatékony munkamegosztás, a határidők könnyebb betartása és az, hogy a digitális megoldásoknak köszönhetően minden csapattag pontosan ismeri a feladatát. Jól látható, hogy az eddigiek inkább a hatékonysághoz kötődtek, azonban három további, fontos előnyt is kiemeltek a válaszadók: az internetes eszközök révén könnyebb a beilleszkedés a csapatba, segítik a bizalom kiépítését a munkahely felé, továbbá általuk jobb a munkahelyi hangulat.

Jelenleg a kutatásban résztvevők 60%-a dolgozik hibrid munkarendben, 22% otthonról, irodában pedig 18%, azonban a dolgozók közel háromnegyede egyetért azzal, hogy a digitális megoldások, dolgozzanak bárhonnan, minden esetben célravezetőek.

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés