Connect with us

Hirdetés

technokrata

Valószínűleg te sem figyelsz oda úgy a jelszavaidra, ahogy kellene!

Dotkom

Valószínűleg te sem figyelsz oda úgy a jelszavaidra, ahogy kellene!

Az internetfelhasználók közel fele (44%) elismerte, hogy megosztotta már jelszavát valakivel, vagy láthatóvá tette valaki számára, derült ki a Kaspersky Lab legutóbbi fogyasztói felméréséből.

Amikor a jelszavak fontosságáról esett szó, a válaszadók szükségesnek tartották az erős jelszavak alkalmazását az olyan szolgáltatásoknál, amelyeknek a legmagasabb értéket tulajdonították. A felhasználók szerint az erős jelszavakra leginkább az online bankolásnál (54%), az e-mailezésnél (44%) és a közösségi oldalaknál (21%) van szükség.

A megkérdezett otthoni felhasználók úgy vélik, hogy az online vásárlások és a fizetésre szolgáló alkalmazások szintén erős jelszavakat igényelnek, de ezt nem tartották annyira fontosnak. Csak 29%-uk tartotta az online vásárlást fontos szolgáltatásnak, bár a válaszadók több mint egyharmada (38%) érezte úgy, hogy indokolt az erős jelszó. Ráadásul csupán 29%-uk értett egyet azzal, hogy az online fizetési rendszerek erős jelszót igényelnek, és valamivel kevesebb mint 23%-uk értékelte ezeket a szolgáltatásokat fontosnak.

password_hack

Ennél is aggasztóbb a tény, hogy bár a fogyasztók egyetértettek abban, hogy az online pénzügyi tranzakciók erős jelszavakat igényelnek, több mint a negyedük (29%) úgy gondolja, hogy nincs szükség a bejelentkezési adatok további védelmére ezen szolgáltatások igénybevételekor. Arra számítanak, hogy a márkák, amelyektől vásárolnak, minden szükséges védelmet biztosítanak.

Még nagyobb kockázatnak teszi ki személyes információit az internethasználók harmada (33%), akik ugyancsak elismerték, hogy szabadon megosztják jelszavaikat a családtagokkal. 44%-uk nem csupán megosztotta a jelszavakat, hanem mások számára látható helyen hagyta. Tízből egy (11%) megoszt jelszavakat barátokkal és meglepő módon 6%-uk a kollégáival is. És az otthoni felhasználók több mint egyharmada (38%) csak egy e-mail címet használ minden célra, és ennek a jelszónak a megosztása másokkal igen költséges lehet. Ha illetéktelen kezekbe kerül, ez a jelszó feloldhat minden információt, amelyet az e-mail fiókban tárolnak.

securepasswordgeneratortips08

“A felhasználóknak hozzáértőbben kellene viszonyulniuk jelszavaikhoz. Ha egyszer megosztják, nagyon nehéz nyomon követni, hogy hol köt ki a jelszó. A kutatásaink szerint az emberek nem értik, hogy miért van szükség erős jelszavakra és miért kell ezeket bizalmasan kezelniük. Nyilvánvalóan elvárható egy baráttól vagy családtagtól, hogy ne hozza tudatosan nyilvánosságra a jelszavainkat, de ha megosztjuk ezeket, akkor megnő a veszélye annak, hogy rossz kezekbe kerülnek. Ez könnyű hozzáférést biztosíthat a kiberbűnözőknek a személyes és pénzügyi információkhoz, valamint a feltört számlákat arra használhatják, hogy fertőzött hivatkozásokat és fájlokat osszanak meg, másokat károsítva meg ezzel. A legrosszabb esetben teljes személyazonosságok is veszélybe kerülhetnek. Még a legösszetettebb jelszó is gyengévé válhat, ha mások által látható, úgyhogy mindenki tartsa meg magának a jelszavait.” – mondta David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója.

A jelszavak integritásának megőrzése érdekében a Kaspersky Password Manager (amely része a Kaspersky Total Security – multi device-nak) egy extra védelmi réteget biztosít azáltal, hogy biztonságosan tárolja az összes jelszót, és szinkronizálja őket minden eszközzel. A termék erős jelszavakat generál, és automatikusan bejelentkezik az értékes alkalmazások, fiókok és webhelyek biztonságos elérése érdekében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés