Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ha a marketinges érti a technológiát, a cég is eredményesebb

Dotkom

Ha a marketinges érti a technológiát, a cég is eredményesebb

Az IBM globális felmérésben kutatta, mit gondolnak a marketingvezetők az új digitális trendekről

A mobilban hisznek a marketingvezetők, 94 százalékuk szerint ez lesz a jövő marketing-csodafegyvere. A big data-tól és a közösségi médiától még mindig tartanak, de már pontosabban látják, mire érdemes használni őket, és brandjeiket sem féltik annyira a kommentelőktől. A vezérigazgatók egyre inkább bíznak bennük, s ahol a digitális trendeket értő marketinges írja a stratégiát, ott a cég is eredményesebb.

Több mint 500 marketingvezetőt kérdezett az IBM, hogyan használják a marketingcélokat szolgáló új digitális technológiákat. Az 56 országban végzett, 19 iparágat reprezentáló kutatás személyes interjúkkal tárta fel a vezetők véleményét. Három éven belül ez a második globális felmérés, amely kifejezetten a marketingesek digitális jártasságát vizsgálja, így a friss tendenciákról is számot ad.

Az IBM’s Institute for Business Value tanulmánya szerint a marketingvezetők 94 százaléka úgy gondolja, a fejlett számítógépes analitika kifejezetten fontos szerepet játszik majd a vállalati marketingcélok elérésében. Ugyanakkor 82 százalékuk úgy látja, szervezetük még nincs kellőképpen felkészülve a big data kiaknázására – számuk 11 százalékkal több, mint három évvel ezelőtt.

cell-phone-dark

Oszd meg, és ne uralkodj

A közösségi média világában is gyakran bizonytalanul mozognak a menedzserek, kétharmaduk vallotta, hogy alig tudja követni a szédítő gyorsasággal kibontakozó új trendeket. Mindeközben úgy tűnik, hogy többségük megértette: olyan platformról van szó, melyet nem lehet a hagyományos vállalati kontroll alá vonni. Felhagytak a közösségi média megszelídítésével, és jóval kevesebbet foglalkoznak az itt közvetített márkakép monitorozásával. Ugyancsak lemondtak arról, hogy e csatornákat közvetlen bevételnövelésre használják – ezt a digitális eszközhasználat lehetséges céljait sorolva idén már utolsóként említették.

smartphone11-11385446

A mobil a nyerő

Az első három helyen azonban nincs változás a 2011-es felméréshez képest. A marketingvezetők számára a digitális aktivitás három legfontosabb területe továbbra is a fogyasztók számára vonzó mobil és tabletes alkalmazások fejlesztése, a vevők elkötelezettségének megerősítése a közösségi média segítségével, és a hatékony, technológiával támogatott ügyfélmenedzsment. A marketingvezetők 94 százaléka gondolja úgy, hogy a következő 3-5 évben a mobilalkalmazások használata fontos szerepet játszik majd céljaik elérésében – 2011-ben csak 80 százalékuk vélekedett így.

People

A követők, a haladók és a profik

A kutatásból háromféle marketingvezető profilja körvonalazódik: a tradicionalisták 37, a közösségi stratégák 33, a digitális előfutárok 30 százalékát alkotják a megkérdezetteknek. A digitális előfutárok a többségnél jóval felkészültebbek az adatrobbanás következményeire, és biztos kézzel irányítják vállalatuk online és mobilcsatornákon zajló kommunikációját –egyszerre több platformon is. Rendszeresen használnak analitikai eszközöket a fogyasztói insightok feltárására, online és offline marketingcsatornáikat összehangoltan működtetik.

A közösségi stratégák is értik már dörgést: felismerték a közösségi média jelentőségét a fogyasztókkal való kapcsolatépítésben, és már elkezdték építgetni az ehhez szükséges marketing infrastruktúrát. A big data lehetőségeit azonban még korántsem aknázzák ki teljesen és analitikai eszközöket is ritkán használnak.

A tradicionalisták csak most ébrednek. Látják a közösségi média térnyerését, az új digitális csatornák terjedését, az adatrobbanás kihívásait, de egyelőre nincs válaszuk a jelenségekre. Hagyományos és digitális marketing erőforrásaik között nem találják a szinergiát, a fogyasztói attitűdöket feltáró analitikát alig használnak.

Customized-apps-provide-for-improved-tablet-use-in-business_16000844_800728899_0_0_7078493_500

Bíznak bennük, mert megéri

A felmérés szerint a legtöbb üzleti hasznot a digitális előfutárok hozzák a vállalatnak. Az iparági átlagnál jobban teljesítő cégek 43 százalékában ilyen menedzserek dolgoznak, a tradicionalista marketingvezetők csak 25 százalékban képviseltetik magukat a legjobban húzó vállalatokban.

A kutatás azt is megvizsgálta, milyen befolyással rendelkeznek a marketingvezetők a szervezeten belül, és kiderült, hogy egyre többen és gyakrabban kérik ki a véleményüket stratégiai ügyekben. A vezérigazgatók 63 százaléka marketingmenedzserét is bevonja a vállalat üzleti stratégiájának megtervezésébe; a vezetői karból – a pénzügyi vezető után rögtön – ő a második a bizalom körében. A marketingeseknek, a vezérigazgató mellett, éppen a pénzügyesekkel a legszorosabb a kapcsolatuk, ami a cég számára is gyümölcsöző: ahol az együttműködésük olajozott, ott 76 százalékkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy több bevétel és nyereség keletkezik a vállalatnál.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés