Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az interneten is tombol a pláza-láz

Dotkom

Az interneten is tombol a pláza-láz

A hazai internetezők több mint harmada használja vásárlásra is az internetet.

Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalata, az Allegro Group és a Medián közös felmérése1 szerint a hazai internethasználók 7 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, amely 4 százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest. A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első 8 hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy 9 százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.

grando_logo

Az Allegro Group és a Medián közös felmérésében az internetezők 35 százaléka valószínűsítette azt, hogy a következő egy évben is vásárol majd a világhálón, szemben a tavalyi 33, illetve az azt megelőző 31 százalékkal. Összességében tehát nőtt az online vásárlás potenciális tábora. Az internetes vásárlás legnagyobb előnye a netezők 48 százaléka szerint a kényelem, és 34 százalékuk jelölte meg az olcsóságot is az előnyök között. Fontos szempont az is, hogy kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás, illetve az internetezők 28 százaléka emelte ki azt, hogy jobban össze lehet hasonlítani az árakat.

Az elmúlt időszakban a forgalom túlnyomó részét a szezonális termékek adták. Nyáron a medence, és más üdülési termékek voltak kelendőek, és emellett például locsolótömlőből hetek alatt több ezer darab fogyott a Grando.hu-n. Most, a fűtési szezon közeledtével pedig ismét emelkedni kezdett a kereslet a fűtőberendezések, kazánok iránt.

„A sikeres nyári kampánynak köszönhetően márkaismertségben kétszámjegyű növekedést értünk el, így már csaknem minden második internetező ismeri a Grando.hu-t, és a vásárlók több mint egymillió termék közül válogathatnak. Az 500-nál is több eladó minőségi kínálatában olyan bolthálózatok, nagyáruházak választéka is megtalálható, mint a Kika, a BauMax, a Líra Könyv, a Players Room, a Legends és az Office Depot” – mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés