Connect with us

Hirdetés

technokrata

Egyre többen vásárolnak interneten

Dotkom

Egyre többen vásárolnak interneten

Megéri ma online boltot nyitni.

A hazai internetezők többsége vásárolt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a weben keresztül. Az online vásárlók ráadásul elégedettek is, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalataik vannak a webáruházakkal kapcsolatban – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi, internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából.

webshop

A Telekom a 14 és 69 év közötti internetezők körében végzett reprezentatív felmérést. A kutatás adatai alapján a hazai netezők 62%-a vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást a neten keresztül. A webáruházak látogatóiról elmondható, hogy az átlagnál többen felsőfokú végzettségűek, valamint többen élnek közülük a fővárosban, és az átlagnál jobb anyagi körülmények között.  A kutatásból az is kiderül, hogy az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (74% vs. 54%). Azok, akik vásároltak már online, alapvetően jó véleménnyel vannak az online vásárlással kapcsolatban, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalatai vannak ilyen téren. A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül mindössze minden ötödik rendelt más országból.

telekom

Azok, akik vásároltak egy éven belül online, leginkább könyvet, CD-t, DVD-t , ruházati terméket, játékot és sporteszközt vásároltak. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a hagyományos készülékkel rendelkező online vásárlókra. A különböző szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a népszerű. Az okostelefonosokra inkább az jellemző, hogy mobiltelefonjaikhoz kapcsolódó szolgáltatásokat vásárolnak interneten keresztül. Ugyanakkor a közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint legalább egy közüzemi szolgáltatásért, az utóbbi egy évben, a hazai internetezők 34%-a fizetett a neten keresztül.

Online vásárlás esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online vásárlók kb. fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel az ilyen típusú vásárlásokkor. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő fizetés.

viszontelado_webshop

A Magyar Telekom maga is évek óta működteti webshopját, ahol az online értékesítése és online ügyintézés is, évről évre folyamatosan növekszik. A cég stratégiájának jelenleg egyik alapja az online csatorna tovább erősítése. Emellett, az online vásárlások növekedési tendenciáit látva, a Magyar Telekom a hazai kis- és középvállalkozásoknak is kínál megoldást, amellyel online bővíthetik vásárlóik, ügyfeleik körét. Akár pár óra alatt nyithat webáruházat az a vállalkozó, aki igénybe veszi a Telekom közreműködésével bevezetett WebshopÉpítő szolgáltatást, amely teljes körű online webáruház készítő megoldás mikro, kis- és középvállalkozások számára. A felhő alapú szolgáltatás havi díjas alapon érhető el, akárcsak a telekommunikációs és informatikai szolgáltatások. A WebshopÉpítő a Webshop-Experts Kft. fejlesztésével vált a Magyar Telekom által ajánlott szolgáltatássá.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés