Connect with us

Hirdetés

technokrata

Cisco kutatás: Egyre inkább az internetről vásárolunk

Dotkom

Cisco kutatás: Egyre inkább az internetről vásárolunk

Az utóbbi két évben itthon is egyre több terméket adnak el online.

Míg a kiskereskedők számos újszerű megoldással próbálják vonzóvá tenni az üzletekben történő vásárlást, az esetek többségében az internetről származó digitális tartalom gyakorolja a legnagyobb befolyást a vásárlók döntéseire, derül ki a Cisco által immár harmadik alkalommal elkészített vásárlói szokásokat felmérő kutatásból. Az Egyesült Államokban a válaszadók 78 százaléka használja az internetet a kívánt termékek és szolgáltatások kiválasztásához és megvásárlásához, sőt a vásárlók egyre inkább igénylik, hogy a weben található digitális tartalmakhoz, értékelésekhez, termékismertetőkhöz az üzletekben is hozzáférhessenek.

A Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG, Internetes Üzleti Megoldások Csoport) „Catch and Keep Digital Shoppers” (A digitális vásárlók megnyerése és megtartása) című felmérése szerint a vásárlók elvárása, hogy az üzletekben ugyanolyan információbőséget, könnyű és gyors keresési lehetőségeket kínáljanak, mint kedvenc webhelyük, sőt kétharmaduk már személyre szabott vásárlási élményt is keres a boltokban. A vásárlók nagy többsége (85%) a digitális tartalmakhoz az üzletekben elhelyezett infopultokon, terminálokon szeretne hozzáférni, egyharmaduk pedig mobileszközről indított kereséssel hozza meg döntéseit vásárlásával kapcsolatban – ez utóbbi arány tavalyhoz képest 20%- kal növekedett. A Cisco tanulmánya számos javaslatot is megfogalmaz azzal kapcsolatban, hogy a kiskereskedők hogyan kínálhatnak digitális információkat a vásárlóknak, befolyásolva ezzel a vásárlási hajlandóságot, és így növelve a bevételt.

Kis Gergely, az eNET partnere a kutatás kapcsán hozzátette, hogy Magyarország is azon országok közé tartozik, ahol az internetes kiskereskedelmi forgalom több mint egy évtizede tud évente kétszámjegyű növekedést produkálni, és az előzetes várakozások alapján 2012-ben már a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2,9-3%-a bonyolódott interneten. A korábban is népszerű termékkörök (élelmiszer, vegyi áru, drogéria, műszaki cikk, könyv) mellett jelentős növekedés tapasztalható a ruházati termékek online értékesítése kapcsán is.

Cisco

A Cisco és partnerei számos olyan  videó, illetve felhő alapú megoldást kínálnak, melyek segítségével a kiskereskedők vonzóbb vásárlási élményt biztosíthatnak. Erre jó példa a Cisco Connect rendezvényen Magyarországon először bemutatott virtuális próbafülke, ahol a vásárlók átöltözés nélkül próbálhatnak fel a világ bármely pontjáról bármennyi különböző ruhadarabot, és a róluk így készült képeket meg is oszthatják a közösségi oldalakon.

 

A kutatás legfontosabb megállapításai

A Cisco felmérése során 5000 vásárlót kérdezett meg a következő öt országban: Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Brazília, Mexikó és Kína.

Az Egyesült Államokban végzett felmérés legfontosabb eredményei:

A vásárlók több digitális tartalmat szeretnének elérni az üzletekben

  • A vásárlók 78 százaléka használja az internetet a kívánt termékek és szolgáltatások kiválasztásához és megvásárlásához.
  • A vásárlók 71 százaléka az üzletekben is szeretne digitális tartalmakhoz hozzáférni.
  • A vásárlók egyenlő arányban döntöttek az üzletekben kihelyezett érintőképernyők, illetve saját mobileszközük használata mellett.
  • A digitális vásárlók egyre nagyobb igényeket támasztanak az üzletekkel szemben: a válaszadók 53%-a az árak jobb feltüntetését, 37%-a a termékek egyszerűbb kereshetőségét, 39%-a pedig az áruk gyorsabb és egyszerűbb megvásárlását tartja fontosnak.

Az online tartalmak jelentős mértékben befolyásolják a vásárlói döntéseket

  • A megkérdezettek 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy döntéseiben az interneten található értékelések és a kereskedő webhelyén olvasható termékismertetők játsszák a legnagyobb szerepet, ezt követi, 49 százalékuk esetében, az ismerősök és a családtagok ajánlása.
  • Az utóbbi két évben 13 százalékkal, 42 százalékra nőtt a fogyasztói csoportok, szakértők és bloggerek interneten publikált szakvéleményének befolyása.
  • A fogyasztók az interneten megjelent értékeléseket és véleményeket 4:1 arányban tartják fontosabbnak a bolti alkalmazottak tanácsaival szemben.

tips-for-safe-online-shopping

Változó vásárlói elvárások: növekvő igény a mobil, önkiszolgáló jellegű információelérés és a személyre szabott szolgáltatások iránt

  • A vásárlók 65 százalékára jellemző – az előző évi 57 százalékkal szemben –, hogy előbb az interneten keresgél, és ezután vásárol az üzletben.
  • A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy először megtekinti a kínálatot az üzletben, majd az interneten keresztül vásárol – ez az arány nem változott a tavalyi évhez képest.
  • A több csatornán keresztül, mobileszközök segítségével történő vásárlás aránya átlagosan 20 százalékkal nőtt az előző évhez képest: a mobil keresést követő bolti vásárlás a vásárlók 29 százalékára, míg a mobil keresést követő online vásárlás a vásárlók 33 százalékára jellemző.
  • A vásárlók 85 százaléka az üzletekben önkiszolgáló módon szeretne hozzáférni a digitális tartalmakhoz. A vásárlók csupán 4 százaléka válaszolt úgy, hogy csak az üzlet dolgozóinak segítségét szeretné igénybe venni.
  • Bár a vásárlók kétharmada érdeklődik a személyre szabott vásárlási élmény iránt, fontos számukra, hogy szabadon dönthessenek adataik – kereskedők által történő – felhasználásáról, és elsősorban a korábbi tranzakciók adatainak felhasználását hajlandók elfogadni.

A Cisco digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban is vizsgálta a vásárlók érdeklődését: a személyes mobilvásárlás, az interaktív lakberendezési alkalmazás, a termékek kiválasztását megkönnyítő érintőképernyők, valamint az online megrendelt termékek automatikus átvétele iránt a vásárlók egyaránt nagy érdeklődést mutattak. A válaszadók mintegy 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipróbálná ezeket a szolgáltatásokat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés