Connect with us

Hirdetés

technokrata

Sajtóközlemény-párbaj: most akkor jók-e a kuponos oldalak a szállodáknak?

Dotkom

Sajtóközlemény-párbaj: most akkor jók-e a kuponos oldalak a szállodáknak?

Múlt héten a szállodások azt mondták nem jó. Most a kuponosok azt mondják jó. Az igazság valahol középen lehet.

A közösségi vásárlás a ma létező leghatékonyabb marketingeszköz, amelyet – ha tudatosan és jól használnak – a szálláshelyek ismertségét és vendégszámát is jelentősen növelheti. A tapasztalatok szerint azok a szállodák, amelyek a bónusszal/kuponnal érkező vendégeket ugyanolyan színvonalon szolgálják ki, mint a teljes árat fizetőket, azzal számolhatnak, hogy a hagyományosan vásárló vendégekhez viszonyítva a bónuszos vendégek nagyobb része tér vissza. Fontos tudni azt is, hogy a kedvezményesen megvásárolt szálláslehetőségeket az esetek többségében kiegészítik a vendégek például a gyermekek után fizetendő extra szállásdíjjal, vagy más szolgáltatásokkal, amelyek bevétele már teljes egészében a szállodát illeti, és semmilyen jutalékot nem kell fizetni utána.  Az Egy-kontinens online szállásszolgáltató például Magyarország piacvezető közösségi vásárlóoldalán az elmúlt fél évben meghirdetett 16 utazási ajánlatával 6400 vendégéjszakát értékesített, amely mennyiség egy hagyományos utazási iroda többszörösét jelenti. Egy-egy szálloda ajánlatából a közösségi vásárló oldal egy hét alatt többet értékesített, mint egy utazási iroda egész évben.

A minőséget szem előtt tartó szálláshelyek számára kiváló lehetőség a közösségi vásárlás, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján amellett, hogy egy-egy ajánlattal kiugróan nagyszámú vendéget hozhat, a szálláshely, vagy szállásszolgáltató ismertségét is rövid idő alatt jelentősen növelheti.  Emiatt a közösségi vásárlás kiváló eszköz lehet általában a szálláshelyek kihasználtságának növelésére, vagy a kiemelt időszakokon kívüli, kiegyensúlyozottabb szállásértékesítés biztosítására. Különösen figyelemreméltó mindez annak fényében, hogy míg a hazai szállodai férőhelyek kihasználtsága a Magyar Szállodaszövetség adatai szerint az idei évben is – a négy csillagos hoteleket leszámítva – folyamatosan csökkent, addig a közösségi vásárlás piaca folyamatosan nőtt, sőt új vásárlói rétegeket vonzott az internetre. A közösségi vásárlóoldalakon értékesített vendégéjszakák egyébként szinte minden mutatóban megegyeznek a hagyományosan értékesített foglalásokkal, tehát a vendégkör összetétele és az egy főre jutó költés tekintetében sincs a két értékesítési mód között számottevő különbség.

„A szállodák helykihasználtságát és ismertségét növelő kampányokat nagyon tudatosan lehet megtervezni, ami kifejezetten előnyös a legnagyobb szállodaláncoktól kezdve a legkisebb panziókig.” – állítja Träger Tamás, az Egy-kontinens online szállásszolgáltatásokkal foglalkozó cég vezetője.Partnereink és a vendégek visszajelzése alapján csak pozitív tapasztalatokról tudunk beszámolni, de ezért a közösségi vásárlóoldalnak, ha van, a szállásközvetítőnek és legfőképpen a szálláshelynek is mindent meg kell tennie. Tapasztalataink azt mutatják, hogy azok a szállodák, amelyek a bónuszos voucherrel érkező vendégeket ugyanúgy fogadták, mint a teljes árat fizetőket, könnyen gazdagodtak fizetőképes, visszatérő vendégekkel és nagyon pozitív webes visszajelzésekkel. A szállodákról rengeteg pozitív visszajelzést olvashatunk egy-egy jól sikerült akció után, ami közvetve is jelentős számú új szállóvendéget jelenthet akár még hónapokkal az akció után is.” – folytatta Träger.

„A legnagyobb közösségi vásárlóoldalon hirdetett akcióink után partnereink és a mi klubrendszerűen működő oldalunk látogatottsága is sokszorosan megnő, hiszen a vásárlók alaposan utánajárnak az ajánlat részleteinek. Ennél nagyobb elérést egyik marketingeszköz sem biztosít, ráadásul az eredménye jól számszerűsíthető, hiszen a közösségi vásárlóoldal egészen a szálláshely bejáratáig kíséri a vendégeket, sőt kockázatmentes, hiszen pénzbe csak a tényleges vásárlók után kerül, ráadásul csak utólag. Nem véletlen, hogy a legnagyobb partnereink is évente legalább egyszer kihasználják a közösségi vásárlásban rejlő lehetőséget, és így rengeteg elégedett szállóvendéget szereznek maguknak. Ahogy eddig is, ezután is minden partnerünknek és érdeklődőnek fogom ajánlani ezt a lehetőséget, hiszen ha nem visszaélnek ezzel az eszközzel, hanem élnek vele, akkor mindenki jól jár.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés