Connect with us

Hirdetés

technokrata

Sikeres évet zárt a mobilinternet

Dotkom

Sikeres évet zárt a mobilinternet

Tavaly a magyar távközlési piacon véget értek a korábban meghatározó tendenciák: a mobil előfizetések piaca telítődött, az ADSL látványos növekedési üteme lelassult.

A magyar háztartások több mint egynegyede, körülbelül 1 millió 20 ezer rendelkezett 2009 végén valamennyi távközlési szolgáltatásra (televízió, internet, vezetékes telefon és legalább 1 saját finanszírozású mobiltelefon) szóló előfizetéssel, két százalékuk viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő – derül ki a GfK Hungária 2009 decemberében végzett, a magyar háztartások távközlési eszközhasználatát vizsgáló felméréséből. A négy távközlési szolgáltatás közül – telítettsége ellenére is – a mobilhangpiac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió rendelkezik legalább 1 olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a család tagjai fizetik. Második helyen a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll, és csupán minden ötödik háztartás (mintegy 780 ezer) csatlakozott a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában 2,11 millióban volt jelen, közel 1,8 millióra nőtt viszont azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra. A mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött: 2009 decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az internethez. Több kutatás is rámutat arra, hogy a háztartások elenyésző részében van jelen egyszerre a vezetékes és a mobil internet technológia, a két megoldás versenyhelyzetbe került egymással, a mobilinternetezők több mint 60 százaléka hozzáférését elsősorban otthon és nem a lakás falain kívül használja.

A felnőtt lakosság háromnegyede már hallott a digitális televíziós szolgáltatásról, valamivel többen pedig úgy vélik, ismerik előnyeit. A válaszadók túlnyomó többsége viszont csupán a jobb kép-, esetleg a jobb hangminőséget tudja társítani. A magyar háztartások több mint egyharmada már most is egy szerződés keretében ugyanannál a távközlési szolgáltatónál fizet elő több szolgáltatásra. Többségük ettől elsősorban megtakarítást vár, de nem elhanyagolható szempont az egyszerű ügyintézés és a havi egyszeri számlabefizetés sem.

A GfK szerint előreláthatólag három fontosabb tendencia határozza meg a közeljövőben a hazai telekommunikációs piacot. A telekommunikációs cégek egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a csomagolt szolgáltatásokat tartalmazó ajánlatoknak. Emellett a vezetékes és a mobilinternet továbbra is versenyezni fog egymással. A digitális előfizetések lassú, de folyamatos emelkedésére lehet számítani.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés