Connect with us

Hirdetés

technokrata

Átlépte az ötven százalékot a nethasználat

Dotkom

Átlépte az ötven százalékot a nethasználat

A hazai, 15 és 69 év közötti lakosság körében az internethasználat fél év alatt 3 százalékpontos emelkedéssel érte el az 52 százalékot.

Fél év alatt 3 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2009 első félévében 52 százalékos az internetpenetráció. Több mint 3,9 millióan kapcsolódnak legalább havi rendszerességgel a világhálóra, a legalább hetente netezők aránya pedig 47 százalék. A lakosság kétötödéről viszont még mindig elmondható, hogy gyakorlatilag semmilyen személyes tapasztalata nincs az internettel kapcsolatban – állapítja meg a TNS-NRC InterBus, valamint az NRC-TNS Visitor Media Research kutatása. A jelenlegi 52 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható, az EU 60 százalék feletti átlagához, és néhány szomszédos ország adatához viszonyítva is. Az internetezők aránya még mindig magasabb a férfiak (55 százalék), mint a nők (48 százalék) körében. Fiatalos médiumnak számít az internet: a 15-24 évesek 84 százaléka rendszeresen internetezik, a 25-34 éveseknél már csak 67, az 50 felettiek körében pedig mindössze 21 százalékos ez az arány. Területileg Budapesten az internetezők 70 százalékos aránya jelentősen meghaladja az országos szintet. A kistelepüléseknél az utóbbi fél évben csupán egy százalékponttal nőtt ez az érték. A 15-69 éves rendszeres internetezők 80 százaléka szokott otthonában internetezni, ez a teljes populáció arányában 41 százalékot jelent. Az első félévben az tovább csökkent ADSL részaránya (32 százalék), a kábelneté viszont tovább nőtt (49 százalék), a mobilinternet 5 százalékuknál számít elsődleges kapcsolódásnak. A betárcsázós internet már csak az otthoni internetezők 7 százalékánál létezik. Blogot a netpolgárok 52 százaléka olvas, viszont csak 9 százalékuk vezet ilyet. Videómegosztó oldalakat az internetezők több mint kétharmada látogat, 21 százalék pedig legalább egyszer fel is töltött valamilyen tartalmat. Rádiót 58 százalék hallgat, a tévézést pedig 31 százalék próbálta már ki az interneten keresztül. Az online vásárlást kipróbálók aránya a netpolgárok körében 65 százalék.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés