Connect with us

Hirdetés

technokrata

Élénkülő tv-piac

Dotkom

Élénkülő tv-piac

A televíziós piacon az erősödő versennyel az előfizetők és a szolgáltatók is jól jártak. Az elmúlt évben dinamikusan bővült a fizetős tv-szolgáltatást igénybe vevő háztartások aránya.

A legnézettebbnek továbbra is a hazai kereskedelmi és közszolgálati adók számítanak, a fizetős televíziós szolgáltatást igénybe vevő háztartások háromnegyedében napi rendszerességgel nézik ezeket. A tematikus adók közül a legnépszerűbbek a nem fizetős film-, a hír- és az ismeretterjesztő csatornák.

Nincs ingyenvacsoraMindeközben az ingyenes televíziózás perifériára szorulása tapasztalható: ennek jeleként csak tavaly több mint 200 ezerrel nőtt 2007-hez képest a fizetős tévészolgáltatást igénybe vevő háztartások száma. A növekedés hátterében elsősorban a szolgáltatók közötti fokozódó verseny, az annak hatására bekövetkező árcsökkenés, valamint a szolgáltatók agresszív ügyfélszerzési politikája állhat. A verseny élesedését, valamint a mind szélesebb körű konvergenciát jelzi, hogy egyre több szolgáltató “fejleszti ki” 2play- és 3play-képességét oly módon, hogy annak a televíziós szolgáltatás részét képezi. Sőt ma már több olyan szolgáltató is működik, amelyik nemcsak egy, hanem több platformon is elérhetővé teszi televíziós szolgáltatását. Ezen a téren a közelmúlt kétségtelenül egyik legjelentősebb eseménye a T-Home Sat Tv 2008 decemberében történt elindulása volt. Ezzel ugyanis a Magyar Telekom megteremtette annak lehetőségét, hogy az ország jelentős részén triple play szolgáltatást nyújthasson. A vállalkozás bizonyos szempontból talán megkésett, hiszen több versenytárs (a UPC, a Digi és számos kisebb szolgáltató) már jó ideje kínált televízió-internet-telefon szolgáltatást integráló kombinált csomagot. Az is a kockázatok között szerepelt, hogy a fizetős műholdas televíziós piac jelentős részét a UPC Direct és a Digi Tv már lefedte. Vagy mégsem?Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató nyilatkozata szerint a szolgáltatásnak március közepén már több mint 40 ezer előfizetője volt, ami számos prognózisra rácáfolva, azokat jelentősen meghaladó dinamikára utal.Égi áldásMindeközben a szintén tavaly decemberben startolt dvb-t, azaz a digitális földfelszíni sugárzás – amely a szolgáltató közlése szerint ma a hazai lakosság 60 százaléka számára érhető el – jelenleg még kissé döcögve halad.

FöldközelbenAz előzményekhez hozzátartozik, hogy a tavalyi év közepén a háztartások bő többségében (70 százalékában) még nem hallottak arról, hogy néhány csatorna a digitális földfelszíni sugárzás segítségével már az év végétől ingyenesen fogható lesz. Pedig a BellResearch elemzői szerint a fizetős televíziós szolgáltatások jövőbeli bővülésének motorját a digitális televíziózás terjedése jelentheti (ideértve a dvb-s-t, azaz a műholdas és a dvb-h-t, a mobiltelevíziózást is).

Megállíthatóság, kép- és hangminőségAz emberek a digitális szolgáltatások és az általuk elérhetővé tett – vagy elérhetővé tehető – szolgáltatások közül a legvonzóbbnak az adások megállíthatóságát tartják. A kiváló kép- és hangminőség, valamint a csomagok testre szabhatósága szintén komoly vonzerő. Az érem másik oldala, hogy sokan (a válaszadók kétötöde) drágának tartja/gondolja ezt a “digitális pluszt”, azaz úgy vélik, a digitális szolgáltatások igénybevételének ellenértéke az ár/érték arányban számukra kedvezőtlen eltolódást indukál.Összességében azonban reálisnak tűnik, hogy a jelentős elzárkózás ellenére is 2009-ben mintegy 200-300 ezerrel bővüljön a digitális szolgáltatásra előfizető háztartások száma – prognosztizálják a BellResearch kutatói.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés