Connect with us

Hirdetés

technokrata

A keresőpiacon támad a Microsoft

Dotkom

A keresőpiacon támad a Microsoft

A Microsoft Corp.

, a világ legnagyobb szoftverfejlesztője megkezdte internetes keresője új változatának tesztelését – jelentette be a vállalat. A Kumo névre hallgató keresőmotor egyelőre csak a társaság belső számítástechnikai rendszerében elérhető. A redmondi társaság a keresők részpiacán csak a harmadik helyen áll: saját adatai szerint a Live Search nevű keresője 9,8 százalékos részesedéssel bírt januárban. A comScore Inc. piackutató cég adatai szerint a Yahoo 22,2, a Google 58,6 százalékos részesedést ért el.

Az internetes keresőkhöz kapcsolódó hirdetések piacáért elkeseredett harcot vív a három vállalat, és a Google óriási fölénnyel vezet. Emiatt jelentős lépés a Microsoft részéről, hogy a Kumo pontosabb keresési eredményeket ígér, például egy adott személynév találatait külön listázza műfajok – zene, irodalom, dalok, videók – szerint.

Ugyanakkor a személyi számítógépek piaca nem sok jót ígér a gyártóknak 2009-ben. A Gartner Group informatikai piackutató cég előrejelzése szerint idén 2008-hoz képest 11,9 százalékkal, 257 millióra csökken a világon eladott pc-k száma. Legutóbb 2002-ben zsugorodott a piac, akkor 3,2 százalékkal estek vissza az eladások. Hét éve a vállalatok pc-vásárlásai csökkentek, míg 2009-ben mind a cégek, mind a magánszemélyek kevesebb új gépet vesznek.

Ez alól kivételt jelentenek az elmúlt évben divatba jött, internetezésre szánt netbookok. Ezekből 80 százalékkal kelhet el több, mint 2008-ban, ám mivel csak a világpiac 8 százalékát képviselik, nem tudják megfordítani a negatív értékesítési trendet.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés