Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem lesz többé Philips-monitor

Dotkom

Nem lesz többé Philips-monitor

Kiszáll a monitorüzletből a holland Philips Electronics; a vállalat a kínai TPV Technology részére értékesítette a tevékenységet.

A Philips nagyjából 600 millió euróért értékesítette IT Displays egységét, mely a PC-monitorokkal foglalkozott eddig, írta a hwsw.hu. Közleményében a vállalat úgy kommentálta a döntést, hogy a lépés a televíziós üzletág nyereségességének javítását szolgálja, melynek részét képezte az IT Displays. A tevékenységét legnagyobb részt Kínában folytató TPV teljes egészében átveszi az IT Displays működtetését, beleértve a marketinget is, és továbbra is használhatja a Philips márkanevet jogdíjak ellenében, mely a bevétellel arányos.

A TPV a világ legnagyobb monitorgyártója, tavaly mintegy 43 millió PC-monitort, mellette pedig 3,5 millió LCD-televíziót szállított le, árbevétele pedig megközelítette a 8,5 milliárd dollárt. A területet jellemző alacsony nyereségességet jól jelzi a vállalat 2,2 százalékos nettó eredményhányada. A TPV a globális szállításokból mintegy 24 százalékos részesedést szerzett tavaly, toronymagasan a 15 százalékos Samsung Electronics és a 13,6 százalékos Innolux előtt. A következő években átlagosan 5-6 százalékkal bővülő piac idén várhatóan 194 millió darabot tesz ki, melyből közel 95 százalékkal az LCD-monitorok részesednek.

A Philips és a TPV már korábban is kapcsolatban álltak egymással, ugyanis 2005-ben már a Philips monitor és lapostévé üzletének egy részét átvette a hongkongi székhelyű cég. A TPV kínai létesítményei mellett Brazíliában és Lengyelországban is rendelkezik gyártási kapacitással, utóbbi helyen LCD-televíziókat összeszerelő üzemet létesített. A TPV szerződéses bérgyártó, vagyis az olyan ismert, ám saját gyártási kapacitásokkal nem rendelkező cégek számára szállít be, mint amilyen a HP, a Dell, a Lenovo, a Fujtisu-Siemens.

A Philips évek óta megkezdte tisztogatási akcióját, melynek részeként 2006-ban megszabadult félvezetőgyártásától, mintegy 8 milliárd euró értékben, mivel a részleg rendkívül ingadozó, nehezen kiszámítható teljesítményt nyújtott az évek során. A vállalat figyelme ezt követően a kijelzők piacára fordult, melyet szintén komoly nyereségességi problémák sújtanak. A televíziós tevékenység kiértékelését követően a Philips kiszállt a plazamtévék forgalmazásából. A válllat ezt követően tavaly kiszállt az LG Electronics-szal közös LCD-panelgyártó vegyesvállalatból, az LG.

Philipsből, mely már LG Displayre változtatta nevét. Az eladások során a Philips mintegy 10 milliárd euróval javította eddig készpénzpozícióját, melyet a fogyasztó elektronikai, világítástechnikai és egészségügyi termékekkel kapcsolatos üzletágak erősítésére fordíthat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés