Connect with us

Hirdetés

technokrata

Élesebb árharc az LCD-tévék hazai piacán

Dotkom

Élesebb árharc az LCD-tévék hazai piacán

A DVD-felvevők piaca meglepő módon szűkül.

Bár az Eb közeledtével áprilistól erőteljes árverseny indult meg az LCD-tévék hazai piacán, de a GfK Hungária elemzése szerint a két évvel ezelőtti vébé előtt élénkebbnek mutatkozott a kereslet. A vásárlást az akciókban bízva az utolsó pillanatra halasztók miatt 2006-ban májusban ugrott meg igazán a kereslet, akkor az áprilisi eladásokat 63 százalékkal sikerült túlszárnyalni. Az idei, 2008. évi labdarúgó Eb-t megelőző hónapokban a növekedési indexek viszont a teljes LCD-piacon jelentősen elmaradnak a két évvel ezelőttitől: a gazdasági megtorpanással együtt járó lakossági fogyasztásvisszaesés ezt a piacot sem hagyta érintetlenül. A februári időszakot követően a piac megtorpanni látszott, viszont áprilistól kezdve a kínálatban számtalan, lélektani árhatárnak számító 100 000 forint akciós áron hirdetett készülék jelent meg (a 82 cm-es képátlójú kategóriában) erőteljes árharcot elindítva az egyes márkák között. Az akciós újságokban hirdetett tévék számát tekintve egyértelműen az április volt kiemelkedő: mintegy háromszor annyi készüléket ajánlottak, mint két évvel ezelőtt. Ehhez persze hozzátartozik, hogy az elmúlt években a gyártók mind több modellel jelentek meg a piacon, ám megfigyelhető, hogy az Eb indulása előtt nincs akkora ugrás a hirdetett modellek számát tekintve.

A piackutatók úgy látják, a piac áprilistól indult növekedésnek, amikor is kimozdulni látszott az addigi stagnálásból. Ez arra engedhet következtetni, hogy a lakosság nagy része megint csak májusra halasztotta tévévásárlásait, kivárva a legutolsó pillanatot, amikor várhatón a piaci átlagárak mélypontra jutnak.

A focirajongók körében népszerűnek számító DVD-felvevők kereslete 2006-ban 80 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, ezen belül a bajnokságot megelőző május-júniusi időszak a március-áprilishoz képest közel 30 százalékos ugrást hozott és a merevlemezes modellek előretörését eredményezte.

A 2007. esztendő és a 2008-as év első harmada azonban már nem alakult ilyen kedvezően a DVD-készülékeket (mind a lejátszók, mind a felvevők) tekintve. Bár a kereslet erősen eltolódott az egyre magasabb értékű eszközök felé (a merevlemezes készülékek aránya csaknem 65 százalék volt 2008. első negyedévében), az értékesített darabszámok egyelőre jócskán elmaradnak a 2006-os adatoktól. Áprilisban ráadásul – meglepetésre – visszaesett a piac. A GfK szakértője úgy véli, hogy amennyiben az Eb és az olimpia hatására sem lesz pozitív változás, állandósulhat a DVD-felvevők piacának csökkenő tendenciája.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés