Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem emeli a Yahoora tett árajánlatát a Microsoft

Dotkom

Nem emeli a Yahoora tett árajánlatát a Microsoft

Hiába ért el a vártnál jobb eredményt az első negyedévben a Yahoo Inc.

, a világ második legnépszerűbb internetes böngészőjét üzemeltető vállalat, a Microsoft nem ad többet a cégért, mint amennyit közel négy hónappal ezelőtti felvásárlási ajánlatában kínált. A társaság nettó nyeresége több mint háromszorosára, 542 millió dollárra nőtt, árbevétele pedig 9 százalékkal bővült. Az eredményt ugyan egy egyszeri tétel, a Yahoo résztulajdonában lévő kínai Alibaba.com részvénykibocsátásából származó bevétel dobta meg 401 millió dollárral, ám enélkül is részvényenként 11 centes profitról számolt be a társaság, ami jobb az elemzők 9 centes várakozásánál.

Jerry Yang, a cég alapítója és vezérigazgatója a jó adatok alapján úgy véli, hogy a társaság igazgatósága joggal kevesli a Microsoft részvényenként 31 dolláros, összesen 44 milliárd dolláros árajánlatát. Steve Ballmer, a redmondi nagyvállalat vezérigazgatója ugyanakkor közölte, hogy nem emelik az árat és készek továbblépni a felvásárlás útján. Ballmer korábban április 26-áig adott határidőt a Yahoo igazgatóságának a döntésre, ezt követően a Microsoft közvetlenül a részvényesekhez fordulhat felvásárlási ajánlatával.

A Microsoft vezetése a Yahoo megszerzésében látja az esélyt arra, hogy a szoftvercég lépést tartson a Google-lal az online hirdetések évi 40 milliárd dolláros piacáért vívott harcban. Az internetes vállalat irányítói azonban szakértők szerint legalább részvényenként 35 dollárra tartják a Yahoot és az elmúlt három hónapban 14 millió dollárt fizettek tanácsadóknak azért, hogy kitalálják, milyen stratégiával bontakozhatna ki a cég a Microsoft öleléséből.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés