Connect with us

Hirdetés

technokrata

Tőzsdére viszi leányvállalatát az econet

Dotkom

Tőzsdére viszi leányvállalatát az econet

Externet nevű leányvállalatát a tőzsdére fogja vinni az econet – döntöttek a tulajdonosok a cég tegnapi közgyűlésén. A részvényesek a vezetőség többi strukturális változtatási javaslatára is rábólintottak.

A hatékonyabb és gazdaságosabb működés érdekében két fő üzletágba, az Externet köré kiépülő telekommunikációs és az EMG Kft. köré szerveződő médiaüzletágba szervezi a jövőben tevékenységét az econet.hu – döntöttek a cég tulajdonosai a társaság tegnapi rendkívüli közgyűlésén. (Azokról a befektetésekről, melyek nem sorolhatók be egyik területre sem, a vagyonkezelést végző igazgatóság határoz majd.) Mind a telekommunikáció, mind pedig a média területén jelentős lépésekre készül a cég – derült ki a vezetőség előterjesztéséből.

A legfontosabbnak ezek közül minden bizonnyal az Externet tőzsdére vitele lesz majd. A menedzsment ugyanis úgy látja, hogy a leányvállalat akkor tud majd a leghatékonyabban működni, ha nemcsak belső erőforrásait, hanem külsőket is fel tud használni. Az Externet kiszervezésével ráadásul több befektető számára válhat érdekessé a cég: akik eddig ódzkodtak az econettől a meglehetősen vegyes portfólió miatt, talán szívesebben vesznek részesedést egy pusztán telekommunikációval foglalkozó társaságban. A kezdeti időkben azonban a felsorolt előnyök egyikét sem tudja majd kihasználni az econet, az idei év végére, de legkésőbb a jövő év elejére tervezett tőzsdei bevezetést ugyanis egyelőre nem kötik össze tőkeemeléssel, a piaci kínálatot pedig mindössze az econet által eladni kívánt pár százaléknyi pakett jelenti majd. A cég mindenképp megtart egy irányító csomagot az Externetben, illetve 12 százaléknyi részesedést – valamivel a nyilvántartási érték felett, ösztönzési céllal – elad a leányvállalat két vezetőjének. (A befektetés Balázs Csaba értékelése szerint az elmúlt két évben busásan megtérült, a 400 millió forintért vásárolt Externet piaci értéke mostanra ugyanis elérheti a kétmilliárd forintot.)A távközlési cég állítólag sikeresen zárta az elmúlt negyedévet, ügyfélszáma és bevételei is emelkedtek. Pórffy András, a leányvállalat vezetője a legörvendetesebbnek azonban azt nevezte, hogy a hangszolgáltatásból származó bevétel immár meghaladja a havi 26 millió forintot. A médiaterületet érintő legfontosabb változás a Pesti Est-csoport reorganizációja. Ennek a legnehezebb részén, a 40 százalékos létszámcsökkentésen és a felesleges portfólióelemek leválasztásán már túlvan a társaság. A tulajdonosok úgy látják, az országos terjesztési hálózat hatalmas lehetőségeket tartogat még, a bevételek nagyságrendekkel növelhetők. Az átalakítási folyamat lezárásaként szeptember 20-tól új arculattal jelenik majd meg a Pesti Est programmagazin.

Az econetnél zajló strukturális átalakítás azonban a részvényesi érték növelésének csak az egyik eszköze, a társaságnak emellett továbbra is figyelnie kell a média- és telekommunikációs piacon kínálkozó akvizíciós alkalmakra és új üzletágak bevezetésének lehetőségére – hangzott el a közgyűlésen.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés