Connect with us

Hirdetés

technokrata

RoBOTok a klikkháborúban

Dotkom

RoBOTok a klikkháborúban

Az online médiaköltések növekedésével párhuzamosan azonban az ehhez kapcsolódó online csalások száma is növekszik.

Raimund Genes, a Trend Micro műszaki igazgatója szerint a kattintásos csalás módszerei folyamatosan változnak. Míg korábban a kattintásos csalást általában konkrét személyek manuálisan (sok kattintással) követték el, napjainkban az elkövetők egyre inkább automatizált bothálózatokat használnak fel ehhez. A botok – olyan alkalmazások, amelyek egy felhasználó, vagy más alkalmazás ügynökeként működnek – a leggyakrabban előforduló rosszindulatú kódok, amelyek meglepően nagy számban találhatók meg az óvatlan felhasználók rendszerein. A bottal fertőzött gépek hálózatba köthetőek és így a zombivá változtatott gépek fölött könnyen átvehető az irányítás.

Napjainkban egyre gyakoribbak az olyan botprogramok, amelyeket arra programoztak, hogy az online hirdetésekre klikkeljenek. Manapság az elküldött spamek 70-80%-át botok küldik, a marketingköltségvetést pedig a fizetett listákra kattintgató botok merítik ki. „Elméletileg ezt a típusú tevékenységet a konkurens vállalatok is kezdeményezhetik, akik ezekkel az eszközökkel próbálják versenytársaikat a keresőmotor-oldalak vezető pozícióiból eltávolítani” – tette hozzá Genes.

Míg a bothálózatok telepítésének célja általában a pénzügyi haszonszerzés vagy a spamküldés, addig a kattintásos csalás esetében a károkozás, illetve a hirdetőnek okozott jelentős pénzügyi veszteség elérése a cél. A Trend Micro Labs mintegy 5 millió botprogramot vizsgál folyamatosan, amelyek legtöbbjét az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok területén található gépek hozzák létre.

A hirdetők tapasztalatai alapján a kattintásos csalást az érdeklődők számának hirtelen megugrása jelzi. A valóságban azonban a kattintások számának növekedését bothálózatok okozzák, amelyek célja a konkurencia fizetett hirdetéseinek blokkolása, amit a fizetett hivatkozás pénzügyi keretének (ez arányos a kattintások számával) gyors lemerítésével érnek el.

„CPC alapú kampányok esetén szükséges a kampányok vizsgálata, és javasolt a kattintásos csalás lehetőségének kiszűrése. Ha a hirdetésekkel kapcsolatban gyanús találatok merülnek fel, érdemes felvenni a kapcsolatot a CPC kampány szolgáltatójával is” – szögezi le Genes.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés