Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Canon piacvezető a digitális fényképezőgépek nyugat-európai piacán

Dotkom

A Canon piacvezető a digitális fényképezőgépek nyugat-európai piacán

Tavaly összesen 27 millió Canon márkájú készülék talált gazdára, ez 2 millióval több, mint 2004-ben.

Az IDC idei jelentése egyértelműen kimutatta a Canon 2005-ös piacvezető szerepét a digitális fényképezőgépek nyugat-európai piacán. Az elemzés szerint a Canon immár negyedik éve piacvezető ebben a szektorban. A hivatalosan is megjelenő IDC jelentés szerint a növekvő verseny ellenére a Canon megtartotta első helyét 2005-ben, és a digitális fényképezőgépek nyugat-európai piacának 16,5%-át uralja.

Az IDC kimutatásai szerint a Canon több, mint 4 millió SLR (D-SLR) terméket és kompakt digitális fényképezőgépet adott el, amellyel megduplázta előnyét a legközelebbi versenytárs előtt, 2,8%-ról 5,6%-ra növelve eladásait.

Mogens Jensen, a Canon Consumer Imaging Europe vezetője elmondta: „Örömmel vesszük tudomásul, hogy megtartottuk vezető szerepünket a piacon. A cég innovatív fejlesztései és az általa használt legmodernebb optikai technológia hozzájárultak a Canon fényképezőgépek népszerűségének növekedéséhez mind a profi fotósok, mind az amatőrök körében.”

A digitális fényképezőgépek piacának jövőjéről Jensen a következőket mondta: „Amint a piac telítődik, a kisebb versenytársak kiszállnak a küzdelemből, így néhány éven belül várhatóan csak két vagy három szereplő marad majd.”

Az IDC kutatásai szerint a nyugat-európai háztartások digitális fényképezőgépekkel való ellátottsága 2005-ben meghaladta a 40%-ot, ezzel megkezdődött a szektor telítettsége. A növekvő versenyben az IDC szerint a következő potenciális lehetőség 2006-ra a kezdő, még nem digitális gépeket használó felhasználók megnyerése.

Paul Withington, az IDC kutatási vezetője, a jelentés egyik szerzője szerint: „A 2005-ös piac az évről-évre tapasztalt 8,2% körüli növekedést produkálta, de a növekedés a szokásosnál lassabban zajlott le. Ez a folyamat folytatódik 2006-ban is, így a piac telítődésével a verseny egyre intenzívebb lesz. A nagy fényképezőgép-gyártók az első helyért fognak küzdeni, és megpróbálnak arra a potenciálra építeni, amelyet az analóg gépekről éppen most átállni készülő felhasználók jelentenek.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés