Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az LG Electronics 2010-re 10 milliárd dolláros forgalom elérésére törekszik Indiában

Dotkom

Az LG Electronics 2010-re 10 milliárd dolláros forgalom elérésére törekszik Indiában

Az LG Electronics a közelmúltban ismertette a társaság India 1,1 milliárd lakosát megcélzó növekedési stratégiáit, amelyek révén az indiai piac Kína után a világ második legnagyobb termelési bázisává válhat. A társaság várakozásai szerint 2010-re az Indiából származó bevételek meghaladják majd a 10 milliárd dollárt – ez a 2004-es érték tízszerese.

Az LG Electronics október 6-án, a pune-i második gyáregység alapkő-letétele alkalmából sajtókonferencián tárta a nyilvánosság elé az indiai piaccal kapcsolatos elképzeléseit. A három indiai piacot érintő stratégia a következő: a dél- és nyugat-indiai piacok birtokba vétele a Mumbaihoz – India második legnagyobb városához – közeli új pune-i gyáregység révén, amely kiegészíti a meglévő északi gyár tevékenységét; egy új, GSM-telefonokat előállító gyártósor felszerelése az új pune-i gyárban, és ennek (a kínai Csingtao városában található gyár után) a második legnagyobb termelőhelyként történő kiaknázása; illetve a jelenlegi indiai 750 fős kutatás-fejlesztési gárda 1.500 főre történő kibővítése 2007-ig a kiemelkedő színvonalú termékek kifejlesztésére irányuló törekvés jegyében, és 2007-re az indiai gyártású termékek 30 százalékának exportálása Ázsiába, Közép-Keletre és Afrikába.

Az LG Electronics második indiai gyártelepe 211 ezer négyzetméter összterületű; a jelenlegi gyártósoron évente 600 ezer tévé és egymillió hűtőgép készül. A cég 2005-re légkondicionálókat, mosógépeket, monitorokat és elektromos sütőket előállító gyártósorokkal egészíti ki a termelést és egy GSM-telefonokat gyártó sort is beállít majd az új pune-i létesítménybe. Az új GSM-telefongyártó sor előreláthatóan évi kétmillió készüléket termelhet; ezt a kapacitást a cég 2010-re globális gyártóközponttá bővítéssel évi 10 millióra növelheti.

A három növekedési stratégiához kapcsolódóan 2007-ig az LG Electronics összesen 150 millió dollárt fordít az indiai létesítmények felállítására és a kutatás-fejlesztés fellendítésére. Ebből 53 millió dollárt költ a pune-i második gyárra, 43 milliót a GSM-gyártósor kialakítására és 54 milliót a kutatás-fejlesztési munkaerő biztosítására és egyéb célokra. E stratégiák révén az LG Electronics Kínát és Indiát kívánja felhasználni elsődleges gyártóhelyként világpiaci jelenlétének növelésére, de a koreai Changwongban és Gumiban működő gyárait is főbb gyártóhelyként használja majd, ezáltal növelve jelenlétét a háztartási eszközök piacán.

Az LG Electronics jelenleg televíziókat, hűtőszekrényeket, légkondicionálókat, mosógépeket és számítógépeket gyárt az India északi részén, Új-Delhi közelében található Noida városában. 1998 óta Bangalore-ban működik egy kutatás-fejlesztési központ is az informatikában rendkívül erős India kiváló kutatási és fejlesztési munkaerő-kínálatának kihasználása érdekében.

Ez év januárjától szeptemberig az LG Electronics csúcspozíciót vívott ki az indiai piacon. Részesedése százalékban a különféle területeken: televíziók: 23,5%, CDMA telefonkészülékek 55%, légkondicionálók 35%, hűtők 26%, mosógépek 30,8%, elektromos sütők 40,9% – a társaság ezáltal 1 milliárd dollárnyi forgalmat könyvelhet el. A vállalat az idei évre 1,3 milliárd dollárnyi forgalmat, és ezzel előretörést vár az indiai háztartási berendezések piacán.

Az LG Electronics vezérigazgatója, S. S. Kim az alapkőletételi ünnepségen elmondta: – „Pune egy Mumbaihoz közel elhelyezkedő közlekedési csomópont India déli részén. Azzal, hogy a gyár Pune-ban létesül, az LG rendkívüli mértékben csökkentheti logisztikai költségeit. India erős versenyt jelentő piacán a világ vezető cégei között, az LG Electronics exportközpontokként használja majd az északi Új-Delhiben már meglévő jelenlegi gyárát, és a déli területet kiszolgáló pune-i létesítményt, és innen látja majd el árukkal az ázsiai, közép-keleti és afrikai piacokat”.

S. S. Kim hozzátette: – „Az LG elhatározta, hogy merész beruházásokkal és a legmagasabb szintű műszaki bátorsággal létrehozza a kínai után a második legnagyobb globális termelési központot. 2010-re Indiában 10 milliárd dollár forgalmat fogunk elérni. Ez komoly előrelépést jelent majd azon célunk felé, amely szerint társaságunk a világ első három elektronikai cégének egyike kíván lenni.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés