Connect with us

Hirdetés

technokrata

A HP Magyarország kétszeres PC-piacvezető a térségben

Dotkom

A HP Magyarország kétszeres PC-piacvezető a térségben

A HP Magyarország Személyi Számítógépes Üzletágának féléves értékelése.

A HP Magyarország büszkélkedhet egyedül az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA) azzal, hogy egyaránt piacvezető az asztali és kézi számítógépek, valamint a noteszgépek területén. A vállalat sikeres évet tudhat maga mögött; ezt nemcsak a számok igazolják, hanem azok a helyi kezdeményezések is, melyek eredményeképpen a termékeladások folyamatos növekedést mutattak.

„A HP Személyi Számítógépes Üzletágának kimagasló eredményei elsősorban a következetes piaci fókusznak és a vállalatnál hosszú évek óta érvényesülő, innovatív, a technológiai újdonságok iránt fogékony szemléletmódnak köszönhetők.” – mondta Molnár Imre, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Személyi Számítógépes Üzletág igazgatója. Az üzletágat fél éve vezető szakember véleménye szerint az ágazat általános fellendülését főként a mobil technológiák iránti igények jelentős növekedése okozta, mely tendencia a jövőben várhatóan tovább erősödik.

Az International Data Corporation (IDC) 2003. harmadik és negyedik naptári negyedéves kutatási adatai szerint a HP megőrizte vezető szerepét az itthoni noteszgépek piacán: forgalma 2003-ban 48,7 százalékkal növekedett az előző évhez képest, így 31,7 százalékos piacrészesedést ért el a szegmensben. A legnagyobb arányú növekedés az utolsó negyedévben volt tapasztalható, amikor több mint kétszer annyi gépet értékesített, mint az előző negyedévben. Szinte mindenhol a vállalat eszközeivel lehet találkozni: Európában minden ötödik, hazai viszonylatban pedig minden harmadik eladott noteszgép HP márkajelzést visel.

A Magyarországon értékesített asztali személyi számítógépek 18,4 százaléka is a HP nevét viselte 2003-ban. Ez derült ki az IDC adataiból, mely szintén a 2003-as év két utolsó naptári negyedévét vizsgálta. Hasonlóan kiemelkedő eredményről számolt be az üzletág a tábla PC-k eladása szempontjából is. Az IDC számok alapján ezen a területen 33,2 százalékosra emelte piaci részesedését 2003-ban, a teljes növekedés pedig elérte a 60 százalékot az előző évhez viszonyítva. Ezen mutatók magas értékét elsősorban az új, TC1100-as tábla PC nagysikerű világszintű bevezetésével magyarázták a szakemberek.

A HP Személyi Számítógépes Üzletág piacvezető pozíciójának megtartásában és megerősítésében döntő szerepet játszott az egy éve, nemzetközi szinten indított PartnerOne program, amely az értékesítési csatornák és a vállalat kétoldalú kommunikációját támogatja. A program segítségével az üzletág partnerei egységes üzleti feltételeket, oktatást és térítési lehetőségeket vehetnek igénybe a teljes szolgáltatási és termék portfolióra nézve.

Elsődleges szerepének megtartásához és a további piacrészesedés eléréséhez a HP Magyarország számos megoldást kínál a hazai kis- és középvállalkozásoknak. Ezek közül a legjelentősebbek az Európai Uniós csatlakozással időszerűvé váló kis- és középvállalkozásoknak szóló informatikai felzárkóztató kezdeményezések, célorientált információs portálok létrehozása, egyedi termék és szoftver csomagok összeállítása a kifejezetten a versenyképességüket erősíteni kívánó hazai vállalkozások számára.

A HP Személyi Számítógépes Üzletágának továbbra is szeretné erősíteni piaci jelenlétét a kis- és középvállalati szegmensben, és meghatározó szerepre törekszik a nagyvállalati és kormányzati szektorban is. Célja a jövőben is a piacvezető pozíció megőrzése és megerősítése, az otthoni felhasználók elérése és kiszolgálása, illetve a speciális igényekre való koncentrálás.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés