Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Nokia új célpontjai: Oroszország, India és Latin-Amerika

Dotkom

A Nokia új célpontjai: Oroszország, India és Latin-Amerika

A Nokia által bemutatott mobil, belépő-szintű megoldások további egymilliárd mobiltelefon-használó megjelenése előtt nyitják meg az utat.

A Nokia a Moszkvában és Új-Delhiben egyidőben megrendezett sajtótájékoztatóján bemutatta a vezeték nélküli kommunikáció világpiacának bővülését felgyorsító új megoldásait. A Nokia új, vonzó mobiltelefonokkal, üzleti modellekkel és hálózati megoldásokkal jelenik meg, amelyek a mobilhívások árának csökkentésével új felhasználói csoportok előtt is megnyitják az utat a mobilitás élménye felé. E nagyrészt érintetlen piac elérésével a mobilelőfizetők száma 2008-ig világszerte a két milliárdot is elérheti. A világ mobiltelefon-felhasználóinak száma jelenleg közel 1,2 milliárd.

„Az elkövetkező évek során a feltörekvő piacok jelentik majd a mobiliparág legfontosabb húzóerejét” – mondta a moszkvai sajtótájékoztatón Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója. „A jelenleg mobilszolgáltatást még nem használó emberek számában hatalmas lehetőség rejlik. Figyelemreméltó sikerük ellenére a mobilszolgáltatások még mindig a Föld lakosságának csupán 20 százalékát érik el, és csaknem négymilliárdan élnek bármilyen telefonszolgáltatás nélkül” – mondta Jorma Ollila.

„A legnagyobb lehetőség azonban sok százmillió ember mindennapi életének megkönnyítése, akiket az elkövetkező pár év során a terveink szerint elér majd a mobiltelefónia” – tette hozzá Jorma Ollila. „Úgy véljük, hogy egyre többjüknek a mobilkészülék lesz az elsőszámú és egyetlen telefonja, és néhány éven belül rengeteg olyan mobilfelhasználó lesz majd, akik még sohasem láttak vezetékes telefont. A vezetékes hálózatokat kezdik kiegészíteni és felváltani a hang- és mobil adatszolgáltatásokat biztosító, hatékony mobilhálózatok.”

Az elmondottak olyan piacokra és felhasználói szegmensekre utalnak, ahol rohamos növekedés indulhat a következő öt év során. Oroszország hatalmas területei, India és Latin-Amerika szolgál legjobb például azokra a piacokra, ahol a vezeték nélküli kommunikáció iránti – sokáig figyelmen kívül hagyott – igénnyel csupán most kezdenek el foglalkozni. A Nokia szerint például Oroszországban 2008-ra az előfizetők száma meghaladja a 60 milliót, amely a jelenlegi előfizetői bázishoz képest 200 százalékos bővülést jelent.

A Nokia számára fontos, hogy segítse a szolgáltatókat a hasonló piaci növekedés felgyorsításában és a piacokban rejlő lehetőségek teljes kiaknázásában. A vállalat ezért a lehetőségek kihasználása érdekében új mobiltelefonokat és hálózati megoldásokat mutat be. A Nokia 1100 és a Nokia 2300 telefonok a könnyű használatot, nagyszerű formát és vonzó szolgáltatásokat kedvező árral ötvözik. A telefonokkal és a költségek szempontjából optimalizált hálózati megoldásokkal a Nokia a mobilszolgáltatások elterjesztésének legjobb receptjét alkotta meg, és a kommunikáció révén gazdagítja az emberek életét.

A jellemzően alacsonyabb átlagos bevételi szinttel rendelkező, feltörekvő piacok problémát jelentenek a hagyományos vezeték nélküli megoldások számára. Ilyen piacok esetében más megközelítésű, új üzleti modellekre van szükség. Ugyanakkor szükség van rendkívül hatékony, végponttól végpontig terjedő megoldásokra is, amelyek túllépnek a hagyományos költségstruktúrák határain. A Nokia szilárdan elkötelezett a használatból eredő kiadások akár ötvenszázalékos csökkentése mellett. Mindez kedvezőbb árfekvésű, a legfontosabb mobil hangszolgáltatásokat kínáló készülékek biztosításával is elérhető. A szolgáltatók a felhasználónkénti és működési költségeik csökkentésével nyereségesen bővíthetik felhasználói bázisukat.

A Nokia szerint a megfelelő telefonkínálat, az optimalizált hálózati megoldások és az alacsony árú hang- és adatszolgáltatások biztosításával a szolgáltatók a közeljövőben még havi 5 dolláros vagy még annál is kevesebb felhasználónkénti bevétel (ARPU) esetén is elfogadható nyereség mellett működhetnek. A Nokia végponttól végpontig terjedő mobil belépő-szintű megoldása mindezt úgy teszi lehetővé, hogy a vonzó, mégis kedvező árú Nokia telefonokat a kifejezetten az új piacok számára tervezett hálózati megoldás, a Nokia Connect GSM egészíti ki.

A világ vezető mobil szabványaként a GSM kellően érett technológiát jelent az időtálló vezeték nélküli szolgáltatások biztosítására. Egymilliárdot már meghaladó felhasználói bázisával használata a méretgazdaságosságból származó előnyöket is magával vonja.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés