Connect with us

Hirdetés

technokrata

Helyzetkép a magyar mobilpiacról

Dotkom

Helyzetkép a magyar mobilpiacról

A HíF augusztusi statisztikái szerint a hazai mobilosok tábora 6,15 millió főre nőtt a hónap folyamán, azonban a piaci bővülés csaknem 50%-a a Pannon GSM nevéhez fűződik…

A HíF augusztusi statisztikái azt mutatják, hogy a Pannon belehúzott az új előfizetők gyűjtésébe, a Vodafone stabilizálta pozícióit, miközben a Westel az eredményre koncentrálás jegyében viszonylag kevés új előfizetőt akvirált, s 50%-os piaci részesedése most először került komolyan veszélybe – írta a Portfolió.

A magyar mobilosok tábora 6,15 millió főre nőtt augusztus folyamán, a havi bővülés a lassan szokásosnak mondható 150 ezer fő volt. Az új előfizetők eloszlása igen érdekesen alakult, a Pannon GSM fokozatosan ébred Csipkerózsika álmából, a piaci bővülés csaknem 50% így az ő nevéhez fűződik.

Augusztus folyamán folytatódott az a júliusban megkezdett tendencia, hogy a Westel visszafog korábbi előfizető-vadászatából, s inkább az eredményességi szempontokra koncentrálva igen józan módon költ ügyfél-akvizícióra. A kis pihenő az év végéig nem árt, a karácsonyi időszak valószínűleg nagyobb aktivitást vált ki. A Westel racionális magatartása valószínűleg erőteljesen érvényesülni fog a mobilcég, illetve a Matáv 3. negyedéves eredményében, feledtetve ezzel a korábban ezen téren jelentkező apró bizonytalanságokat. A Westel augusztusban az új előfizetők táborának csak harmadát akvirálta, ezzel piaci részesedése 50,08%-ra esett. Az 50,08% azonban nem jelenti azt, hogy év végére automatikusan elveszti a cég abszolút piaci fölényét, a Westel számára különösen kedvező év vége valószínűleg segít az 50%-os szint megőrzésében.

A Pannon igen jó hónapot zárt augusztusban, a 74 ezer akvirált új ügyfél igen szép teljesítménynek számít. Ha az extrém decemberi esettől eltekintünk, akkor legutoljára tavaly májusban fordult elő ennél jobb teljesítmény. A Pannon sikere valószínűleg részben annak tudható be, hogy a Westel visszaállt a normál piaci magatartásra, így a 2. számú magyar mobilcégnek volt ideje kibontakozni. A társaság élén bekövetkezett menedzsercsere következtében, a cég valószínűleg erőteljesen arra fog a közeljövőben is törekedni, hogy tovább stabilizálja, sőt esetleg növelje piaci részesedését.

A Vodafone szinte pontosan megismételte augusztusi teljesítményét, az új előfizetők 18%-át akvirálta. A fokozatosan javuló szereplés ellenére a mobilcég előtt nagy kihívások állnak, a Pannon által felmondott roaming-szerződés valószínűleg megtöri a teljesítmény fejlődését.

Összességében a piac tartotta szokásos mértékű növekedését augusztus folyamán is, a Westel visszafogott teljesítménye meglepő ugyan, de a cégnél valószínűleg bíznak a Karácsonyban, addig is a társaság valószínűleg javuló eredményességgel veteti észre magát a Matáv 3. negyedéves gyorsjelentésében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés