Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hatalmas csapást mért a Google a Black Friday akcióira

black friday

E-gazdaság

Hatalmas csapást mért a Google a Black Friday akcióira

Hatalmas csapást mért a Google a Black Friday akcióira

A tegnap esti órákban jelentette be a Google, hogy módosítja alapalgoritmusát.

Ennek hatására már ma reggel változott a magyar találati lista, sok webáruház forgalma ugrott meg, vagy zuhant be, a Black Friday előtt.

Öröm és bánat az e-kereskedelemben

Van olyan magyar webáruház, amely már a mar reggeli órákban 200%-ot meghaladó forgalomnövekedést könyvelhetett el a Google alapalgoritmus változásának hatására. De természetesen vannak vesztesek is.

A Google hivatalos Twitter oldalán jelentette be, hogy a magyar idő szerint késő esti órákban útjára indítja nagy alapalgoritmus frissítését, amely várhatóan két hét alatt rendezi át a kereséseinkre adott találati listát. Az algoritmus módosítás hatása már ma reggel észlelhető volt a magyar találati listán. Mind a termékkereséseknél, mind az információs célú kereséseknél jelentősen változtak az egyes weboldalak helyezései.

Az ünnepek elé időzítve

A Google korábban szándékosan kerülte a nagy algoritmusfrissítéseket az ünnep időszak előtt. Ugyanakkor a tavalyi évben szintén december elejére időzített egy nagy frissítést, most pedig a Black Friday, az amerikai hálaadás és a karácsonyi szezon indulásakor engedte útjára nagy alapalgoritmus frissítését.

Az ilyen változások pedig óriás csapást jelenthetnek a hazai webáruházaknak is, hiszen nem ritka, hogy a vesztesek akár organikus forgalmuk jelentős részét elveszítik, pedig ebben az időszakban realizálódik a magyar webáruházak forgalmának jelentős része. Természetesen vannak nyertesek is, de ez a fajta erős fluktuáció nagy kihívás a nyerteseknek is, hiszen egyik napról a másikra akár megduplázódhatnak a megrendelések, aminek kiszolgálása komoly kihívást jelenthet.

Igaz ez általánosságban is, hogy a Google algoritmus változásai állandó kiszámíthatatlanságot hoznak az e-kereskedelemben.

Az alapalgoritmus frissítésről

A Google alapalgoritmus frissítése során rengeteg szempont módosul, de elsősorban a weboldalak egészének minőségét veszi figyelembe a Google, és ez alapján értékeli újra a rangsorolási tényezőit és a weboldalak helyezéseit. Ha egy weboldalt negatívan érint az alapalgoritmusfrissítés, akkor ennek helyreállítása komoly kihívást jelent, és jellemzően csak a következő nagy alap-algoritmusfrissítéskor állhat helyre a weboldal forgalma.

A Google jellemzően 4-5 havonta futtat le ilyet, így az a webáruház, amelynek most esett vissza a forgalma, a teljes ünnepi szezon alatt a csökkent forgalommal kell megküzdenie, hiszen helyreállásra, csak közel fél év múlva lesz lehetősége.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés