Az econet-csoport szinte minden üzletága a vártnál jobb eredménnyel működött tavaly, aminek köszönhetően a cég árbevétele közel 50 százalékkal, 6,4 milliárd forintra nőtt, az adózás, amortizáció és kamatfizetés előtti eredmény (EBITDA) pedig 30 százalékkal, 540 millió forintra emelkedett. A nyereség közel felét az egyebek mellett az Est-lapokat kiadó és a radio cafét üzemeltető médiaüzletág hozta, a szegmens teljesítményén csak a negyedik negyedév végén érződött meg a gazdasági válság hatása. Persze az econet várakozásai szerint is zsugorodni fognak az idén a reklám (média)-költések, ezt már a 2009-re vonatkozó tárgyalások során is tapasztalta a cég. A társaság erre költségei csökkentésével igyekszik reagálni, de hangsúlyozza, a sajtópiac többi szereplőjéhez képest ő előnyösebb helyzetben van, mert a társaság portfóliójának gerincét alkotó ingyenes lapok olvasótábora – a fizetős lapok rovására – még emelkedhet is. Tavaly a várt 200 milliónál jobb, 228 milliós EBITDA-eredményt ért el a Sziget Kft., s a cégtől – miután az bekebelezte a Volt és a Balaton Sound fesztiválokat – idén több mint félmilliárdos teljesítményt várnak. Az econet befolyása ráadásul idén 51 százalékra emelkedik a kft.-ben, így 2008-cal ellentétben teljeskörűen konszolidálhatja annak számait.
Az econet telekommunikációs üzletágában (gyakorlatilag a tőzsdén önállóan is forgó Externet Nyrt.-ben) viszonylag jól sikerült a sok új akvizíció integrálása, a cégek az összevonást követően nagyobb bevételt és magasabb EBITDA-nyereséget termeltek, mint előtte külön-külön – igaz, a teljesítmény némileg elmaradt a menedzsment várakozásaitól.