Connect with us

Hirdetés

technokrata

Leépíti plazma üzletágát a Panasonic

Dotkom

Leépíti plazma üzletágát a Panasonic

Ennyi volt: A japán gyártó bejelentette, a jövőben nem fejleszt új plazma panelt a televízióiba, a helyüket az OLED megjelenítők veszik át.

A 90-es évek közepén a Philips jelentette meg az első plazma televízióját, mely azonnal rivaldafénybe állította az akkor még nagyon gyermekcipőben járó technológiát.

Panasonic_ZT60_plazma_TV

 

Később aztán a japán gyártók is beszálltak és sorra ontották magukból a jobbnál-jobb készülékeket. Az évek során sikerült kiküszöbölni a beégést, a kazánként is működő televíziók hőkezelésén sokat javítottak, és persze egyre több, manapság oly divatos szolgáltatással is felszerelték őket. A várt siker sajnos elmaradt, olyannyira, hogy egyre több gyártó szállt ki a korábban biztos anyagi sikerrel kecsegtető üzletágból, és tért át az LCD megoldásra. A Panasonic egy köztes megoldás választott, mivel kínálatában megjelentek az LCD panellel szerelt készülékek, ám a kínálat fő arculatát még mindig a plazma kijelzővel rendelkező televíziók jelentették.

Panasonic_Amagasaki

Szokták mondani, hogy egyszer minden véget ér. Valahogy így volt ezzel a Panasonic is, hiszen  Kiyoshi Okamoto, a kijelző üzletág alelnöke nemrég egy New-Yorkban tartott rendezvényen bejelentette, hogy a plazma technológiát fejlesztő mérnökeit átirányították az OLED részlegre, és a a mostani ZT60-as televízióban található panel lesz a legfejlettebb amit mérnökeik készítettek.  Azért sietve leszögezte, hogy az értékesítés legalább 2014-ig folytatódik, de új technikai innováció már nem várható tőlük.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés