Connect with us

Vegyél nőt pénzért: kipróbáltam a Puncs.hu-t

20157650_10155585740455844_4539485618874337551_o

E-gazdaság

Vegyél nőt pénzért: kipróbáltam a Puncs.hu-t

Az elmúlt hetekben ellepték Budapestet a Puncs.hu-s óriásplakátok, melyek büszkén hirdetik, hogy „én csak menő pasikkal randizok”. Kipróbáltam ezt a remek szolgáltatást.

Még mielőtt belevágnék a közepébe, le szeretném szögezni, hogy 16-21 éves korom között rengeteget ismerkedtem interneten, semmilyen előítéletem nincsen azok iránt, akik így keresnek párt. Az egyes, manapság divatos társkereső oldalakról, alkalmazásokról már írtam itt régebben, sőt, mélyebb bugyrokba is leereszkedtem már a témát illetően, de ez most valami más.

Merthogy a Puncs.hu burkolt ajánlata a következő: ha férfi vagy és van pénzed, akkor legyél Sugar Daddy, azaz legyen olyan csajod, nőd, szeretőd, akinek fontos a pénz, szereti a minőségi életet. Ez még talán őszintének is tűnhet a másik oldalról, merthogy a rendszerbe regisztráló nőknek meg is kell adniuk azt,hogy milyen elvárásaik vannak a kiválasztott férfiút illetően, kiemelt, vagy netán luxus fizetési kategóriát képzelnek el, és a férfiak ez alapján válogathatnak közöttük, illetve vice versa.

A játék úgy kezdődik, hogy a regisztráció ingyenes, beregisztrálsz, majd jelölgeted azokat a csajokat, akik tetszenek. Mindenki kap értesítést arról, hogy valakinek éppen megtetszett (tehát nem csak akkor, ha van „Match”), és ha neki is megtetszik, akkor ő is kedvelheti az adott embert és írhat utána neki üzenetet. Itt jön az első csavar: ahhoz, hogy el tudd olvasni az üzenetet, máris elő kell fizetned 10.000 Ft-ért havonta. Ok, menjen, lássuk, mi jön még!

Jelölök, jelölnek, megnéznek, írok, írnak, így megy ez naphosszat, jellemzően 30-on feletti, átlagos külsejű nők, vannak közöttük meglepően normálisak is. Van azonban pár fura elképzelés is: egy vacsora, ami max 2 óra lehet, 20.000, szex 100.000, kicsit túlárazott rosszlányokponthu – gondolom – de megyünk tovább. Pár beszélgetést követően többen már fel akarnak jönni vidékről, van, akinél egy találkozó – amiben biztosít, hogy jól fogom magam érezni – 50.000, és írjak mindenképp, mert akkor jön.

Pár napot és megválaszolatlan levelet követően alább fagy a lelkesedés, már csak az „ismerősök” írnak, tényleg van közöttük értelmes, de ő leszögezi az elején, hogy „nem profi”, azaz nem kurva. Merthogy a site – az ő elképzelése szerint – tele van a pénzért találkozgató és szexelő nőkkel.

Kedves Nemzeti Hírközlési- és Médiahatóság! Ha van egy site, aminek a reklámja az egész városban azt hirdeti, hogy pénzért kaphatsz barátnőt, szexpartnert és konkrétan ez is történik, akkor nem érzitek, hogy lenne némi dolgotok? Milyen üzenetet közvetít ez most már nem csak interneten, hanem óriásplakátokon is a fiatalok felé?

Update: Az NMHH válasza cikkünkre:

Vegyél nőt pénzért: kipróbáltam a Puncs.hu-t című cikk (http://www.technokrata.hu/egazdasag/2017/07/31/vegyel-not-penzert-puncs-hu-tapasztalatok/) utolsó bekezdésében megszólítja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot (NMHH) a Puncs.hu oldal létezésével és az oldalt reklámozó óriásplakátokkal kapcsolatban, azonban az írás által felvetett probléma nem médiaigazgatási jellegű.

Az NMHH hatásköre kizárólag a médiaigazgatási jogszabályok betartatására terjed ki, a felvázolt problémakör nem tartozik ebbe. Egy internetes oldal vagy hirdetés akkor minősül sajtóterméknek, ha egyszerre nyújt önálló gazdasági szolgáltatást, visel szerkesztői felelősséget, van tájékoztatási, szórakoztatási vagy oktatási célja, illetve a nyilvánosság számára hozzáférhető. Sajtóterméknek nem minősülő weboldallal szemben a hatóság nem indíthat vizsgálatot. A „kerítő tevékenység” gyanúja esetében a rendőrséghez lehet fordulni.

A médiaszabályozás a plakátokra, így az óriásplakátokra sem vonatkozik, e körben a Médiatanács nem rendelkezik hatáskörrel, a plakátokat nem vizsgálhatja, azt elsősorban a reklámtörvény szabályozza (2008. évi XLVIII. törvény), amelynek betartását az illetékes hatóságok – a Gazdasági Versenyhivatal, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi hatósága – felügyeli. Az NMHH, illetve a Médiatanács a reklámjogon belül csupán egy korlátozott területen tevékenykedik: az elektronikus médiaszolgáltatók – tévék és rádiók – tevékenységét, ezen belül azok hirdetési gyakorlatát felügyeli a médiatörvény (2010. évi CLXXXV. törvény) előírásai alapján. A kifogásolt plakátokkal kapcsolatban panaszt lehet tenni az Önszabályozó Reklámtestületnél, akik tagjai megvizsgálják, hogy a kifogásolt reklám sérti-e a Magyar Reklámetikai Kódex valamely cikkelyét: http://www.ort.hu/hu/onszabalyozas/panasz

Kérjük a cikk helyesbítését és javasoljuk, hogy hatáskörüknél fogva a fent említett szervezetekhez, hivatalokhoz forduljon.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda