Connect with us

Hirdetés

technokrata

Elavult álláskeresési technikák, amelyek ma már nem vezetnek sikerre

Elavult álláskeresési technikák

Tipp

Elavult álláskeresési technikák, amelyek ma már nem vezetnek sikerre

Elavult álláskeresési technikák, amelyek ma már nem vezetnek sikerre

Vitathatatlan módon az elmúlt években jelentősen megreformálódott az álláskeresés folyamata. Ez egyben azt is jelenti, hogy a korábban jól működő és bevált álláskeresési technikák egy tekintélyes része mára már elavultnak mondható, és aki továbbra is ragaszkodik ezekhez, az nagy mértékben megnehezíti a saját dolgát az elhelyezkedését illetően. Persze nem kizárólag az álláskeresőknek érdemes ismerniük az aktuális stratégiákat, hisz a jelenleg aktívan tevékenykedő munkavállalók életében is bármikor eljöhet az a pillanat, mikor változtatásokat eszközölnének karrierjükben.

Manapság az álláskeresés legnagyobb részben egyértelműen az internet adta lehetőségekre támaszkodva történik. Számos pályázó böngészi napi rendszerességgel az egyes állásportálok hirdetéseit, továbbá tagja olyan csoportoknak a közösségi média berkein belül, amelyekben értesülhet az aktuálisan elérhető nyitott pozíciókról. Értesülni ezen lehetőségekről egy dolog, valós eséllyel pályázni is a hirdetésekre viszont már sokkal nagyobb energiabefektetést igényel. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb álláskereső ez utóbbin bukik el a leggyakrabban, és az aktuális trendeket, módszereket figyelmen kívül hagyva, kizárólag a korábbi szokásaira, illetve tapasztalataira támaszkodva céloz meg egy-egy pozíciót.

Sokan vannak például még mindig olyanok, akik a mennyiség szellemében pályáznak az álláslehetőségre, azaz abban látják mielőbbi elhelyezkedésük kulcsát, hogy minél több pozícióra benyújtják a jelentkezésüket. Ez gyakran együtt jár azzal, hogy a hirdető munkáltatótól és a hirdetés leírásától függetlenül, gyakorlatilag ugyanazt a pályázati anyagot küldik körbe az állást kínálók között. Azon túl, hogy ez a módszer rendkívül idejétmúlt, a hatékonyságát tekintve is több, mint megkérdőjelezhető. Egy sikeres jelentkezésnek ugyanis az egyik alapfeltétele, hogy az önéletrajz, illetve adott esetben a motivációs levél reflektáljon a hirdetésben megfogalmazott elvárásokra, továbbá valamelyest igazodjon a cég profiljához.

A pályázati anyagok kapcsán azt is fontos kihangsúlyozni, hogy manapság az elbírálás során kimondottan nagy hangsúlyt kapnak a beküldött dokumentumokból leszűrhető személyiségjegyek, valamint az ily módon a jelentkező személyéről keletkezett összkép. Ez egyben azt is jelenti, hogy immár nem elég csupán egy tételes, kizárólag a szakmai tényezőkre fókuszáló anyaggal pályázni, hanem a személyes tulajdonságok közül is érdemes kiemelni néhányat. Itt azonban azt is érdemes hozzátenni, hogy csak olyan állításokat tanácsos megfogalmazni az egyes tulajdonságokra vonatkozóan, melyek valós munkahelyi példákon keresztül alátámaszthatóak, máskülönben súlytalannak és sablonosnak fognak tűnni ezek.

Mindezek alapján elmondható, hogy az önéletrajz és a motivációs levél fontossága az álláspályázás során gyakorlatilag megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor azon állítás már nem állja meg a helyét, hogy ezek a dokumentumok minden esetben elegendőek is lennének a sikeres elhelyezkedéshez. A közösségi média világába ugyanis már az online jelenlét is kiemelt szerepet tölt be az egyes jelentkezések elbírálása, illetve úgy összességében a karrierépítés folyamatában. Ha egy jelentkező nem kezeli tudatosan ezeket a platformokat, és a HR ellentmondásos, esetleg kompromitáló képeket, bejegyzéseket talál a profiljainak megtekintésekor, az gyakran az állás megszerzésére vonatkozó esélyeinek romba dőlését eredményezi. Ellenben, ha valaki tudatosan van jelen az online térben, esetleg kifejezetten törekszik egyfajta énmárka kiépítésére, az annak a lehetőségét is megteremtheti, hogy maguk a munkáltatók keressék fel őt, ne pedig fordítva történjen mindez.

Ha pedig már szóba került az online tér, zárásként érdemes azt is kiemelni, hogy manapság mindenképpen megéri diverzifikálni az álláskeresési technikákat. Ez egész egyszerűen azt jelenti, hogy míg korábban elég volt egy hirdető újságra, portálra koncentrálni, ma már minden lehetőséget meg kell ragadni az aktuális lehetőségekről való értesülés érdekében. A digitalizálódó világunkban ehhez maximálisan adottak a feltételek, jól példázza ezt AllasOrias.hu álláskereső applikációja, aminek letöltésével telefonon keresztül is egyszerű módon nyílik lehetőség az egyes városok álláshirdetéseinek közötti böngészésre. A város méretéből és népességéből adódóan a legtöbb hazai álláshirdetés Budapesthez kötődik – amelyek hagyományos formában egyébként a BudapestAllas.hu honlapon is megtekinthetőek –, de a vidéki városok esetében is szép számmal akadnak hirdetések.

További Tipp

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
hisense
apple
casio

SmartWatch

Visszatért a ’70-es évek úttörő karórája

2024. február 22. csütörtök
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés