Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kína húzza az LCD iránti keresletet

Smart home

Kína húzza az LCD iránti keresletet

A japán Sharp elektronikai gyártó bejelentette, hogy megnöveli az LCD-panelek gyártását a Kameyama 2-es számú üzemében. A kínai felvásárlások jelentősen megnövelik a termék iránti igényeket.

A gyár havonta 90 ezer nyolcadik generációs LCD-paneleket képes gyártani, már jelenleg is teljes kapacitással termel. A világ negyedik legnagyobb LCD-tv gyártója, és egyben az LCD-panelek egyik legnagyobb beszállítója további részleteket később közöl. A Sharp a Samsunggal és a Sonyval versenyez az LCD-tévék piacán.

A minőségi LCD panelek iránti kereslet a recesszió ellenére magas marad. Különösen a fejlődő piacokon, például Kínában, de Európában is növekszik az LCD televíziók iránti igény, a hitelválság ellenére is.

Mindemellett az úgynevezett e-signage (köztéri) kijelzők piacán is komoly fellendülés tapasztalható. Annak érdekében, hogy ezt a növekedést kövesse, a Sharp öt hónappal előrehozza a termelés megkezdését a Sakai városban épülő 10. generációs-LCD-panelgyárban. Így a gyárban készült első kijelzők már idén októberben legördülhetnek a gyártósorokról.

A Sharp 2007 vége óta építi a világ legmodernebb LCD kijelző gyárát a Japánban található Osaka melletti Sakai városában. Az új gyártóbázis lesz az első 10. generációs LCD üzem a világon, amelyben akár a 8,7 négyzetméteres (2.850 x 3.050 mm) anyaüveg panelek megmunkálására is lehetőség nyílik. Ez a jelenlegi 8. generációs Kameyama 2-es üzemben használatos anyaüvegnél 60 százalékkal nagyobb. A 10. generációs alapanyagokból például hat darab 60 hüvelykes vagy nyolc darab 50 hüvelykes LCD képernyő állítható elő.

A DisplaySearch adatai szerint az LCD televíziók piaca 2009-ben is növekedni fog, elsősorban a fejlődő piacokon, például Kínában. A piackutató előrejelzése szerint idén világszerte összesen 120 millió készüléket értékesítenek majd, ami 17 százalékkal múlja felül a tavalyi adatokat, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója, Hiroshi Sasaoka szerint pedig csupán Európában 37 millió készüléket értékesít majd a japán vállalat.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés